انتقاد خسرو معصومی از شرایط اکران فیلمش:

برای نابودی فیلم‌های اجتماعی شمشیر بستند/ خطر بیخِ گوش سینما!

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۸۷۶۸۲۹
برای نابودی فیلم‌های اجتماعی شمشیر بستند/ خطر بیخِ گوش سینما!
خسرو معصومی، کارگردان فیلم «کار کثیف»، در انتقاد به شرایط اکران فیلمش گفت: با تعداد سینماهای کمی که برای اکران فیلم من دادند اصلا از شرایط اکران راضی نیستم. این موضوع اتفاقات حساب شده ای است که فقط با هدف نابودی سینمای اجتماعی انجام می شود. اگر این شرایط ادامه پیدا کند سینما تبدیل به یک سینمای زرد و سخیف کمدی می‌شود.

خسرو معصومی، کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در انتقاد به شرایط اکران فیلمش گفت: اصلا از شرایط اکران فیلم «کار کثیف» راضی نیستم. دلیلش هم کم بودن تعداد سینماهایی است که به من داده‌اند. همین الان فیلم کودکانه «تپلی و من» 60 سینما دارد درحالی که برای فیلم اجتماعی من 20 سینما اختصاص داده شد، یعنی یک سوم فیلم کودکانه. هدفشان هم تنها این است من را زمین بزنند تا دیگر از این کارها نکنم.

این کارگردان ادامه داد: برای ساخت «کار کثیف» یک میلیارد تومان هزینه کردیم اما تا الان فقط 100 میلیون تومان بیشتر نفروختیم. تنها دلیلش هم همین کمبود تعداد سینماهاست. طبیعی است فیلمی که 60 سینما دارد سه برابر فیلمی که 20 سینما دارد فروش می‌کند. متاسفانه در سینماها پایه‌ای وجود دارد که برای مثال می‌گوید اگر فیلمت روزی 25 میلیون تومان نفروشد از روی پرده برداشته می‌شود. این یعنی بلدند چگونه سینمای اجتماعی را زمین بزنند و نابود کنند.

خسرو معصومی

کارگردان فیلم «خرس» ادامه پیدا کردن شرایط نامساعد برای اکران فیلم‌های اجتماعی را زمینه‌ای برای نابودی آنها دانست و بیان داشت: ما بارها با آقای انتظامی این مسئله را به مسئولان گوشزد کردیم که با این کارها سینمای اجتماعی به عرصه نابودی کشیده می‌شود و اگر جلویش گرفته نشود فقط فیلم‌های زرد و کمدی سخیف باقی می‌ماند. به نظر من تمام این اتفاقات حساب شده است و از روی عمد انجام می‌گیرد.

خسرو معصومی افزود: من با اکران «کار کثیف» همزمان با فیلم‌های پر فروشی مثل «شبی که ماه کامل شد»، «سرخپوست» و... هیچ مشکلی ندارم و اصلا اعتقادی نداشتم که وجود این فیلم‌ها مانع فروش فیلم من می‌شود. اگر زمان اکران موقع دیگر با فیلم‌های دیگری بود، باز هم از این بیشتر نمی‌فروخت، چون تعداد سینماهای آن کم است و انتظار بیشتری نمی‌توان داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز