به عنوان نماینده زنان فیلمساز ایرانی در هند؛

پوران درخشنده شمع جشنواره هندی را روشن کرد!

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۶:۰۴:۴۰
کد خبر: ۸۷۶۹۸۵
پوران درخشنده شمع جشنواره هندی را روشن کرد!
پوران درخشنده کارگردان سرشناس سینمای ایران، شمع دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جگران» در هندوستان را روشن کرد و پس از آن، فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» در مراسم افتتاحیه به نمایش درآمد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پوران درخشنده فیلمساز زن با تجربه ایرانی برای نقد و بررسی فیلم‌هایش و برگزاری ورک شاپ در بخش سینمای جهان در دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جگران (Jagran) در شهر دهلی‌نو حضور پیدا کرد و مورد استقبال رسمی آنیل کاپور، بازیگر فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» به کارگردانی دنی بویل قرار گرفت.

این کارگردان سینمای ایران، روز پنجشنبه ۲۷ تیر (۱۸ جولای ۲۰۱۹) شمع دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جگران را روشن کرد و پس از آن، فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» آخرین ساخته او در مراسم افتتاحییه این رویداد سینمایی روی پرده رفت.

جلسه نقد و بررسی فیلم‌های پوران درخشنده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و پژوهشگر ایرانی با آثاری که به مسائل اجتماعی همچون سوءاستفاده از کودکان و حقوق زنان می‌پردازند، با حضور منتقد هندی راجیو مسند، روز جمعه ۲۸ تیر (۱۹ جولای ۲۰۱۹) در بخش بزرگداشت فیلمساز جهانی جشنواره جگران در سالن سیریفورت شهر دهلی‌نو برگزار شد. 

همچنین ورک شاپ بین‌المللی توانمندسازی نقش زن در اجتماع و سینما با حضور اساتید دانشگاه و متخصصین مربوطه برگزار شد که بسیار مورد استقبال واقع شد.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم جگران در بخش‌های مختلف رقابتی و غیرقابتی در روزهای ۲۷ تا ۳۰ تیر (۱۸ تا ۲۱ جولای ۲۰۱۹) در شهر دهلی‌نو برگزار شد و در ادامه، فیلم‌های جشنواره در ۱۸ شهر دیگر از جمله: کانپور، لاکنو، الله آباد، وارناسی، آگرا، میروت، دهرادون و... اکران می‌شود و در نهایت در روز هفتم مهر (۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹) در شهر بمبئی به پایان می‌رسد و جوایزی در رشته‌های بهترین فیلم خارجی، بهترین فیلم دانشجویی، بهترین فیلم مستند، جایزه ویژه به هنر سینما، جایزه طلا، نقره و برنز به بهترین سینماها و ... به برندگان اهدا خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «جگران» به ابتکار گروه رسانه‌ای «جگران پرکشان» Jagran Prakashan برای ایجاد فرهنگ سینمایی و تلاشی صادقانه برای ایجاد یک پلتفرم هنری تأسیس شده است که موضوعات زیادی را با مخاطبان سراسر کشور هندوستان به اشتراک می‌گذارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز