انیماتور برنده اسکار درگذشت

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۸:۵۹:۳۴
کد خبر: ۸۸۶۱۴۲
انیماتور برنده اسکار درگذشت
ریچارد ادموند ویلیامز انیماتور معروف کانادایی و برنده سه جایزه اسکار دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ریچارد ادموند ویلیامز انیماتور و کارگردان انیمیشن کانادایی، جمعه گذشته در خانه اش در بریستول انگلستان در سن ۸۶ سالگی درگذشت. «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» محصول ۱۹۸۸ ، «آنِ ژنده پوش و اندی: یک داستان موزیکال» ساخته سال ۱۹۷۷ و فیلم «دزد و پینه دوز» محصول ۱۹۹۳ از جمله شناخته شده ترین و محبوب ترین آثار او محسوب می شوند. انیمیشن کوتاه «سرود کریسمس» در سال ۱۹۷۱ و «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» دو جایزه اسکار برای او به ارمغان آوردند. او کسب جوایز امی و بفتا را نیز در کارنامه جوایز خود ثبت کرد.

در «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» به کارگردانی رابرت زمکیس و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ، ریچارد ویلیامز سرپرستی سکانس‌های انیمیشن را به عهده داشت.

به نوشته ویکی پدیا، وی همچنین دو قسمت آخر فیلم «پلنگ صورتی» را متحرکسازی کرده‌است. ریچارد ویلیامز در عین حال یک کلکسیون نادر نیز داشت. او در دفتر کارش در لندن انبار عظیمی از نقاشی‌های هزاران فیلم والت دیزنی و طراحی‌های ۲۰ فیلم را داشت که در نوع خود بی‌نظیر است. او در طول دو سال و نیم کار روی راجر رابیت، بالاترین رقم دستمزد طراحی کارتون یعنی به ازاء هر ثانیه، ۳۰۰۰۰۰ دلار دریافت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز