کنایه فرزاد موتمن به سعید روستایی و پرده برداری از یک ماجرای عجیب

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۰۳:۵۸:۰۰
کد خبر: ۸۹۱۲۹۳
کنایه فرزاد موتمن به سعید روستایی و پرده برداری از یک ماجرای عجیب
فرزاد موتمن از سیاست‌های دوگانه‌ای که برای نشان دادن‌ رفتار پلیس با متهم در فیلم خودش در مقایسه با آخرین فیلم سعید روستایی وجود داشته، انتقاد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فرزاد موتمن با انتشار یک سکانس از فیلم «متری شیش‌ونیم» که در آن پلیس با خشونت یک قاچاقچی را دستگیر می‌کند در صفحه اینستاگرامش نوشت: «چگونه است که ما در این فیلم، خشونت پلیس را می‌بینیم اما وقتی من فیلمی با پلیس می‌سازم، در صحنه‌ای که پلیس باید متهـمی را از پله پائین ببرد، مشاور پلیس تذکر می دهـد که متهـم باید در کمال آرامش و تقریبا با احترام به طبقه پائین هـدایت شود و اگر من به این تذکرات وقعی نگذارم، در گوش بازیگرم گفته می شود تا بداند که اگر تخطی کند، ممکن است مشکلاتی در آینده برایش پیش بیاید یا چگونه است که در این فیلم پلیس مرتبا در حال عربده‌کشی است اما در فیلم من، حتی لول صدای پلیس کنترل می شود.

تازه موارد بسیار کوچکی است از آنچه هـنگام فیلمبرداری پیش میاید. "اصلاحیه"هـائی که برای دریافت پروانه نمایش صادر میشود، بحث دیگری است. چرا عده معدودی از فیلمسازان اغلب تازه از راه رسیده که چند سالی است هـمه پول هـای کلان و امکانات اکران و جشنواره و هـمه تلاش برای لابی کردن فیلمهـایشان در جشنواره، به آنهـا تعلق گرفته، می توانند بسیاری از تابوهـا را بشکنند اما باقی سینما کاملا از این رانت‌هـا، بی‌بهـره است؟ «امنیت شغلی» فقط مال این چند نفر است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز