منصور لشکری قوچانی با اشاره به افزایش هزینه های تولید گفت:

افزایش هزینه های فیلمسازی کار انحصارگران است نه تورم جامعه!

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۵:۰۳:۰۰
کد خبر: ۸۹۱۳۲۳
افزایش هزینه های فیلمسازی کار انحصارگران است نه تورم جامعه!
منصور لشکری قوچانی درمورد دلیل افزایش هزینه های فیلمسازی گفت: دلیل افزایش هزینه های تولید فیلمسازی فقط تورم موجود در جامعه نیست بلکه یک عده انحصارگر برای اینکه عرصه را بر تهیه کنندگان دیگر تنگ کنند قیمت ها را حباب وار افزایش دادند.

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره به وضعیت استقبال مخاطبان از سینما گفت: قیمت بلیت سینما باتوجه به تقاضای مردم، شرایط اقتصادی موجود در جامعه تعیین می شود. متاسفانه امروزه اکثریت مردم سینما نمی روند، حتی اکثر شهرهای کشور سینما ندارند. عدم رقبت مردم در رفتن به سینما موضوعی است که باید مورد بررسی جامعه شناسان قرار گیرد. به طور کلی موارد بسیاری وجود دارد که باعث شده مردم سینما نروند و تفریحات دیگری را جایگزین آن کنند.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که در بی رونقی سینما تاثیر بسزایی دارد فیلم هایی است که تولید می شوند. معمولا سینما در یک نیمه به سمت فیلم های کمدی و پرمخاطب غش می کند، در نیمه دیگر فیلم ها حتی نمی توانند مخاطب نگه دارند. در این چند سال اخیر افت مخاطب یکی از نتیجه های ساخت فیلم های ضعیف بود.

تهیه کننده فیلم «قاتل اهلی» درمورد قیمت بلیت سینما گفت: بعضی از اقلام در مقایسه با ارزش پول ملی قیمت بالایی ندارند اما خانواده ها نمی توانند آنها را بخرند. قیمت بلیت سینما هم اینگونه است. همانطور که ارزان شدن بلیت سینما منطقی نیست با گران شدن آن هم اصلا موافق نیستم.

وی افزود: سینما نباید فقط جنبه اقتصادی داشته باشد، مردمی که سینما می آیند باید ارتزاق فرهنگی شوند. اگر قرار باشد سینما فقط جنبه سرگرمی داشته باشد استودیو رفتن و فوتبال دیدن هیجان بیشتری دارد. سینما اگر بخش فرهنگی خود را از دست بدهد هیچ کارکردی نخواهد داشت و بود و نبودش در جامعه هیچ فرقی نخواهد کرد.

تهیه کننده فیلم «هفت ماهگی» با اشاره به دلیل افزایش هزینه های فیلمسازی اظهار داشت: عامل بالا رفتن هزینه های فیلمسازی فقط تورم نیست. یک سری  انحصارگرانی در این حوزه وجود دارند که می خواهند تولید فیلم را انحصاری کنند تا هر تهیه کننده ای نتواند کار کند، به همین دلیل هزینه ها را حباب وار و سرسام آور افزایش دادند. همین باعث شده است که هزینه فیلمسازی خیلی بیشتر از تورم موجود در جامعه رشد کند. برای مثال اگر سال 1393 فیلم «خط ویژه» با 600 میلیون تومان ساخته شد اکنون با 4،5 میلیارد تومان ساخته می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز