در «میزگرد سیاسی» از شبکه سحر؛

اختلافات در حزب حاکم ترکیه و احتمال انشعاب

۱۳۹۸/۰۶/۱۵ - ۰۷:۰۶:۴۳
کد خبر: ۸۹۴۶۸۱
اختلافات در حزب حاکم ترکیه و احتمال انشعاب
برنامه «میزگرد سیاسی» (کمپاس) از کانال آذری شبکه سحر بموضوع بالا گرفتن اختلافات در حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه و احتمال انشعاب در این حزب در آینده نزدیک را بررسی می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ به دنبال استعفای علی باباجان معاون سابق نخست وزیر ترکیه در ماه ژوئیه و سخن از «اختلافات عمیق» در حزب حاکم توسط وی، گمانه زنی ها در تشکیل حزب جدیدی در این کشور قوت گرفت.

پس از شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات محلی استانبول که از آن به عنوان بزرگ ترین ناکامی دوران اردوغان نام می برند و نیز پس از آن، درخواست کمیته اجرایی مرکزی حزب برای کنار گذاشتن داود اوغلو ، نام آیهان سفراستون ، سلجوک اوزداغ و عبدالله باشچی مطرح شد. با تمام این اوصاف یک منبع نزدیک به داود اوغلو خبر جدایی او از حزب حاکم را رد کرد، اما احتمال برنامه ریزی برای «اقدام جدید» را از سوی وی داد.

مهمانان برنامه «میزگرد سیاسی» رسول علیپور به عنوان فعال رسانه ای و منطقه ای از تهران در استودیوی برنامه و قاسم آل جان از ترکیه، کارشناس مسائل سیاسی به صورت تلفنی، در مدت زمان 30 دقیقه به بیان نقطه نظرات خود در این باره می پردازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز