جبار آذین:

برای بیان معضلات آموزشی وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد با هم همکاری کنند

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۲:۳۱:۴۷
کد خبر: ۹۰۱۵۲۲
برای بیان معضلات آموزشی وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد با هم همکاری کنند
جبار آذین از لزوم پرداختن به معضلات آموزش و پرورش کشور در آثار سینمایی و تلویزیونی گفت و تأکید کرد که باید وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه با هم همکاری کنند.

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در واقع یکی از حوزه‌های مهم عرصه‌های فرهنگ و آموزش هر جامعه مدرسه تا دانشگاه است. حضور اقشار مختلف نوجوان و جوان که برای ادامه آموزش، تحصیل و کسب علم کار سترگ فرهنگ‌آموزی و تحصیل در مدارس تا دانشگاه‌ها و فراتر از آن را طی می‌کنند مسأله مهمی است و لازم است که علاوه بر توجه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین صدا و سیما لازم است که در ارگان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی هنری هم به این موضوع توجه شود و وزارت آموزش و پرورش نیز باید در رسیدگی به این موضوع در آثار هنری ما ورود کند.

آذین خاطرنشان کرد: بیشترین آثاری که در این حوزه ساخته می‌شود به کودکان و نوجوانان ارتباط دارد و آثار معمولاً به این حوزه مربوط است در حالی که به همین میزان پرداختن به مسائل نوجوانان و جوانان محصل ما نیز باید مورد توجه باشد. علم و هنر در فضاهای مختلف مدرسه در آثار نمایشی ما باید مورد توجه باشد و باید به فضاهای مختلف مدارس توجه شود.

وی افزود: معمولاً در آثاری که به مهدکودک، دانشگاه و مدرسه پرداخته می‌شود فقط فضایی برای طرح مسائلی تخیلی و سیاسی فراهم می‌شود و مسائل مهمی چون دغدغه‌ها، معضلات و خطراتی که نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کنند مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. متأسفانه در مسأله تحقیق و پژوهش نیز ما خوب عمل نکرده‌ایم، آنچه که در معدود فیلم‌های‌مان در حوزه آموزش و پرورش می‌بینیم که امروز مربوط به دانشجویان و دانش‌آموزان می‌شود بسیار متفاوت است و مهم‌ترین مسائل به هیچ‌وجه مطرح نمی‌شوند.

این منتقد در ادامه گفت: برخی مواقع مسائل و معضلاتی مطرح می‌شوند اما برای اینکه به موضوعات مهم‌تر دسترسی داشته باشیم باید تحقیق و پژوهش‌هایی صورت گیرد. قطعاً با پیدا کردن معضلات و بیان آنها حتی در ساخت آثار نمایشی که مربوط به حوزه آموزش و پرورش می‌شوند می‌توان بعد آموزشی را بیشتر مد نظر قرار داد.

آذین خاطرنشان کرد: امیدوارم به‌زودی شاهد این باشیم که آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد با همکاری یکدیگر در این موضوع بیشتر ورود کرده و به بخش‌های مختلف مسأله آموزش و پرورش که مغفول مانده بپردازند تا این موضوع از وضعیت مبهمی که در آن قرار دارد خارج شود. در این بین جشنواره‌هایی چون جشنواره فیلم رشد می‌تواند گام‌های مهمی برای در راستای هماهنگی سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مربوطه بردارد و قطعاً چنین جشنواره‌ای بسیار تأثیرگذار خواهد بود تا شاهد بیان مسائل مهم در این زمینه باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز