به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

سعید سیدزاده: مشکل کم شدن تولیدات دفاع مقدس، ظهور اندیشه‌های غلط است نه کمبود بودجه

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۱۹۱۸
سعید سیدزاده: مشکل کم شدن تولیدات دفاع مقدس، ظهور اندیشه‌های غلط است نه کمبود بودجه
سید سعید سیدزاده مشکل اصلی در کمبود تولیدات سینمای دفاع مقدس را فرهنگی دانست و تأکید کرد که اندیشه غلطی وجود دارد که نمی‌خواهد فیلم دفاع مقدس ساخته شود.

سید سعید سیدزاده، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: واقعیت این است که مشکل ما به تولید مربوط نمی‌شود و سینمای دفاع مقدس از کمبود بودجه و وضعیت اقتصادی ضعیف آسیب ندیده، مشکل اصلی ما امروز اندیشه و تفکر غلطی است که وجود دارد و به شدت به سینما آسیب زده است.

سیدزاده تصریح کرد: کشور ما دچار یک بحران فکری شده که به نظر من اصلی‌ترین مشکل ما امروز دچار یک بحران تفکری شده که به نظر من مشکل اصلی ما به حساب می‌آید. ما 15 روز پس از پیروزی انقلاب اولین هجمه به کشورمان را شاهد بودیم، صدام در جلسه‌ای که برای نابودی نظام جمهوری اسلامی داشت خودش در جمع‌بندی جلساتش عنوان کرده بود که ترجیح می‌دهد این اتفاق با یک کودتا رخ دهد چرا که با حمله به ایران کشور خودش نیز نابود خواهد شد و پس از ناموفق بودن از انجام این کار صدام به ایران حمله کرد و جنگی 8 ساله به ما تحمیل شد که توانستیم با فرهنگ دفاع مقدس در برابر این اتفاق ایستادگی کنیم.

وی افزود: دشمن پس از ناموفق بودن در همه مراحلی که طی کرد تصمیم گرفت که فرهنگ دفاع مقدس‌مان را هدف قرار دهد و متأسفانه می‌بینیم که امروز دقیقاً فرهنگ دفاع مقدس در کشور ما مورد هجمه قرار گرفته است. در مرحله اول دشمن از طریق شبکه‌های تلویزیون به این مبارزه پرداخت و بعدها دیدیم که سعی کرد تا در تصمیمات فرهنگی کشور نفوذ پیدا کند و امروز تصمیمات بسیاری از مدیران ما تحت تأثیر تعلیمات غرب است. ما با فرهنگ دفاع مقدس توانستیم در برابر حملات صدام ایستادگی کنیم و امروز اگر این فرهنگ از دست بدهیم قطعاً آسیب‌های بسیاری متوجه کشورمان خواهد شد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شب بخیر فرمانده» در ادامه گفت: یکی از نشانه‌های نفوذ افکار ضد دفاع مقدس به سینما و تلویزیون ما این است که امروز اگر یک فیلمساز قصد ساخت فیلمی ارزشی داشته باشد و به او برچسب ارزشی بودن زده شود این برچسب به هیچ‌وجه دلچسب به نظر نمی‌رسد و به شدت جنبه‌ای منفی به این عنوان داده شده است در حالیکه ساخت یک فیلم ارزشی می‌تواند باعث افتخار فیلمسازش باشد.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: متأسفانه ما در طول سال تنها در همین هفته دفاع مقدس از این سینمای مهجور مانده یاد می‌کنیم و بعد از پایان هفته دفاع مقدس آن را کاملاً کنار می‌گذاریم. امروز به دلیل کم‌کاری مسئولان در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس مفهوم این کلمه به طور کل رو به نابودی است و ما هرچقدر به این خطر اشاره می‌کنیم هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و تنها شخصی که گوش شنوا دارد مقام معظم رهبری است. وقتی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند به معنی کنار گذاشتن سینمای دفاع مقدس که بعضاً یک سینمای گرانقیمت به حساب می‌آید، نیست. ما می‌توانیم با حفظ سیاست اقتصاد مقاومتی و با همکاری و بسیج شدن همه جبهه‌ها و دلسوزان انقلاب در هزینه تولید آثار دفاع مقدس صرفه‌جویی کنیم.

سیدزاده در ادامه گفت: متأسفانه سینما به طور کل به سمتی رفته که کاملاً ساده پسند باشد و بیان مسائل و مفاهیم مهمی چون انقلاب و دفاع مقدس در سینمایی که مبتذل شده جایی ندارد. قطعاً هیچ مسلمانی با موسیقی و سینما مشکل ندارد اما موسیقی و سینمایی که جامعه را به اندیشه وادار نکند هیچ ارزشی ندارد. اگر به اهمیت سینما مورد توجه باشد و مفاهیم مهم در آن مطرح شود قطعاً در بسیاری مسائل می‌توانیم شاهد پیشرفت باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز