صنعت لوستر سازی ایران در شبکه العالم؛

مستند «چشمه‌های رونق ایرانی» در تلویزیون

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۵۸۳۶
مستند «چشمه‌های رونق ایرانی» در تلویزیون
ذوق و هنر ایرانی در صنعت لوستر سازی، در قالب مستندی تحت عنوان «چشمه های رونق ایرانی» در شبکه العالم تولید و پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، صنعت لوستر سازی با قدمت 80 سال تلاش ایرانیان که بر اثر آن جزو پنجمین کشور برتر تولید کننده لوستر در جهان قرار گرفته است، امروزه می تواند به عنوان ارزآورترین کالا در برابر صادرات نفت قرار گیرد و سیاست های کلان اقتصادی کشور را بر مبنای صادرات غیر نفتی قوت بخشد. از این رو شبکه العالم به سراغ این صنعت دیرینه ایرانیان رفته و با مصاحبه با پیشکسوتان این هنر که تولید کننده لوستر های هتل ها و عتبات عالیات همچون حرم حضرت زینب (س) و پروژه های بزرگ هستند، اطلاعات جامع و کاملی را به مخاطبان عرب زبان ارائه خواهند کرد. 

این مستند، علاوه بر معرفی کامل صنعت لوسترسازی در ایران و مراحل ساخت آن، ذوق و هنر ایرانی در این صنعت را با ثبت تصاویر بدیع و سرشار از نور و رنگ به تصویر خواهد کشید. همچنین بر اشتغال زایی و ارز آوری این صنعت در صورت گسترش صادرات آن و نیز تاثیر متقابل بر پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید خواهد شد.

مستند «چشمه های رونق ایرانی» به تهیه کنندگی و کارگردانی سمانه جدیدی، تدوین فرزانه عبادزاده ، تصویر برداری مهدی عاشوری و جلیل قزوینه و صدابرداری مهدی محمدی، یکشنبه 14 مهر ساعت 21 از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز