کاظم ملایی گفت:

داستان هایی از جنون و شیدایی در «گورکن»

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۵:۵۷:۰۴
کد خبر: ۹۱۰۲۵۹
داستان هایی از جنون و شیدایی در «گورکن»
کاظم ملایی در خصوص فضای فیلم «گورکن» گفت: مخاطب برای من اهمیت بسیار زیادی دارد و همیشه با خودم فکر می‌کنم چگونه می‌توان سینمای شخصی خود را حفظ کرد ولی در کنارش مخاطب زیادی را هم با خود همراه کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ کاظم ملایی که دومین فیلم بلند سینمایی خود را با نام «گورکن» به‌تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان جلوی دوربین برده است، در خصوص فضای این فیلم گفت: مخاطب برای من اهمیت بسیار زیادی دارد و همیشه با خودم فکر می‌کنم چگونه می‌توان سینمای شخصی خود را حفظ کرد ولی در کنارش مخاطب زیادی را هم با خود همراه کرد.

«گورکن» و «کوپال» هر دو در یک باشگاه فکری هستند. جهان هر دو فیلم شبیه به هم هستند ولی دنیای داستان هر کدام، متفاوت است. «گورکن» در ظاهر قصه‌ زمینی‌تر و آدم‌های آشناتری دارد ولی در بطن داستان همان جنون و شیدایی «کوپال» در آن موج می‌زند. ولی «گورکن» بر خلاف «کوپال» تک لوکیشن و تک بازیگر نیست و این موارد، شاخصه‌هایی هستند که در جذب و همراهی مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد.

او درباره این که فضای تولید چقدر به رسیدن به این جهان شخصی کمک کرده و دغدغه‌هایی که برای اجرا دارد، چقدر تابع شرایط تولید است، می‌گوید: در شرایط سخت سینمای ایران که بیشتر جاهایی مثل اوج، سرمایه‌ ساخت آثار بیگ پروداکشن را می‌پردازند و تهیه‌کننده‌های بخش‌ خصوصی هم روز به روز محتاط‌تر و نگران‌تر می‌شوند، «سینا سعیدیان» به عنوان یک تهیه‌کننده‌ بخش خصوصی و غیروابسته‌، تمام تلاش خود را می‌کند تا در تهیه و تولید یک فیلم مستقل و درست شریک باشد و این بسیار برای من باارزش و مغتنم است و طبیعتا موجب همراهی و صبوری من در لحظات سخت تولید می‌شود.

ملایی در ارتباط با این که این بار چقدر نسبت به «کوپال» شرایط برایش مطلوب بوده، اظهار داشت: من در «کوپال» به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده مسئولیت و تعهد بسیار بیشتری داشتم ولی الان در «گورکن» حواسم صرفا روی کارگردانی کار متمرکز است ولی این نکته هم وجود دارد که «گورکن» تولید بسیار سخت‌تری نسبت به «کوپال» دارد و همان طور که گفتم از مهم‌ترین تفاوت‌های آن، تعدد بازیگر و لوکیشن است که بی‌شک انرژی و توان بسیار زیادی از یک کارگردان می‌گیرد.

فیلم‌برداری فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی در تهران ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود.

ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی‌پور، یدالله شادمانی و گوهر خیراندیش بازیگران «گورکن» هستند.

نظر شما