امید سهرابی:

به معضلات اجتماعی باید توجه کرد

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۴:۵۶:۰۰
کد خبر: ۹۱۰۷۷۸
به معضلات اجتماعی باید توجه کرد
امید سهرابی تأکید کرد که در آثار سینمایی و تلویزیون باید به معضلات اجتماعی توجه کرد.

امید سهرابی در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ارتباط با این موضوع که پرداختن به معضلات اجتماعی باعث عادی جلوه دادن آن در جامعه می شود یا می‌تواند در جهت فرهنگ‌سازی تاثیرگذار باشد، گفت: نشان دادن مشکلات جامعه به این بستگی  دارد که  از کدام زاویه به موضوع نگاه کنیم. به طور مثال در سریال آمریکایی «breaking bad» نحوه تولید شیشه را به بینندگان نشان داده اگر این مجموعه در کشور ما ساخته می شد پخش همچین صحنهای اصلا امکان نداشت اما در بعضی از ایالت های آمریکا مصرف شیشه بعد از پخش این سریال کاهش پیدا کرد و به هیچ عنوان باعث سیاه نمایی نشد و اتفاقا تاثیرگذاری بالایی داشت.

وی در ادامه افزود: ابتدا آسیب و مشکل وجود دارد و بعد از آن نویسنده است که در مورد آن مشکل فیلمنامه ای را به نگارش در می‌آورد. هیچ یک از نویسنده‌ها معضلی را نمی نویسند و بعد از اینکه آنها آن معضل را نوشته باشند به حقیقت تبدیل شود و درجامعه نمود عینی پیدا کند. نویسندگان مشاهداتشان را بر روی کاغذ می آورند  و اینگونه نیست که هر چه آنها نوشته‌اند اتفاق بیفتد. اعتقادی به این موضوع ندارم، در واقع  معتقد هستم این مشکلات در جامعه وجود دارد و باید به آن‌ها پرداخته شود.

امید سهرابی، نویسنده سینما و تلویزیون، فیلمنامه آثاری همچون سریال تلویزیونی «شمس‌العماره»، «مهرآباد» و «جاده قدیم» را نوشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز