«نوافذ» شبکه العالم می پردازد؛

رمز گشایی ارادت مسلمانان به امام حسین علیه السلام

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۴:۰۹:۳۹
کد خبر: ۹۱۱۱۸۱
رمز گشایی ارادت مسلمانان به امام حسین علیه السلام
پدیده حرکت سیل انسانی در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) و شوق حضور و رمز دلدادگی مسلمانان به حضرت سیدالشهدا (ع)، در برنامه امشب «نوافذ»، واکاوی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ با فرارسیدن ایام اربعین حسینی و حب و شوق زیارت آن امام شهید در بین مسلمانان، که همچون مغناطیسی همه طیف های بشری را به سمت خود می کشد تا عزت و عظمت شیعه را به رخ همگان بکشاند، شبکه العالم را بر آن داشته تا موضوع این قسمت از «نوافذ را به بحث و تشریح رمز این دلداگی، اختصاص دهد. به همین جهت از میهمانانی چون شیخ غازی حنینه؛ عضو جمعیت العلماء المسلمین، شیخ احمد اسماعیل؛ استاد حوزه علمیه، علی بندر؛ پزوهشگر اسلامی، عباس عیاد؛ ادیب و شاعر دعوت کرده است تا برجسته ترین تاثیر معنوی اربعین را تشریح کنند.

غازی حنینه در تحلیل خود بیان خواهد داشت که شهادت امام حسین (ع) یک بزرگی و بُعدی را به اسلام داده که ظالم همیشه محکوم به شکست خواهد بود و این همان تعبیری است که هر سال در عاشورا تکرار می شود و این صحنه های زیبا در اربعین امام حسین علیه السلام متجلی می شود.

وی همچنین مطالبی در خصوص دلایل حرکت سیل جمعیت زائران از داخل و خارج عراق و از شرق و غرب و کشورهای دیگر برای حضور در این گردهمایی مذهبی عنوان و صاحب این مراسم را خود امام حسین علیه السلام عنوان می کند که بیانگر ارزش آن است.

شیخ احمد اسماعیل نیز در خصوص علت تجمعات در روز اربعین امام حسین علیه السلام و فلسفه گرامیداشت این روز و روایات مربوط به آن از ائمه اطهار علیهم السلام سخن خواهد گفت.

دیگر میهمانان برنامه نیز از آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی این روز بزرگ مطالبی ارائه خواهند کرد که علاقمندان می توانند امشب آن را از برنامه «نوافذ» پیگیری کنند.

«نوافذ» تهیه شده در شبکه العالم در بیروت، با اجرای حنان ضیا، امشب 21مهر ، ساعت 22:30 به وقت تهران از شبکه آنتن شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز