رضا سعیدی پور :

فیلم خوب همیشه کمدی نیست/تبلیغات دهان به دهان موثرتر از بیلبوردها و صدا و سیماست!

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۵:۴۲:۰۰
کد خبر: ۹۱۱۲۲۲
فیلم خوب همیشه کمدی نیست/تبلیغات دهان به دهان موثرتر از بیلبوردها و صدا و سیماست!
مدیر پردیس سینمایی ایران مال گفت: یک فیلم خوب همیشه کمدی نیست. در چندسال اخیر فیلم های اجتماعی بسیار خوبی از جمله «سرخپوست»، «متری شیش و نیم»، «شبی که ماه کامل شد» و... را داشتیم که در گیشه ها فروش بسیار خوبی به دست آوردند و مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

رضا سعیدی پور مدیر پردیس سینمایی ایران مال در گفت و گو با خبرنگار  سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درمورد عامل موفقیت فیلم ها در گیشه سینما گفت: فیلمسازان تمام تلاششان این است که کارشان در 6 ماه نخست سال اکران شود که مناسبت هایی چون عید نوروز و عید فطر وجود دارد. در واقع بهترین زمان اکران فیلم ها، نیمه اول سال است اما با این حال فیلم هایی هم بودند که در ایامی چون نوروز و عید فطر اکران شدند که فروش خوبی نداشتند. بنابراین زمان اکران، به تنهایی دلیل اصلی موفقیت یک فیلم نیست.

وی ادامه داد: یک فیلم باید فیلمنامه قوی داشته باشد و قصه جذابی را روایت کند. در کنار داستان خوب، چهره هم داشته باشد که مخاطب بتواند ارتباط برقرار کند. ضمن اینکه تبلیغات هم در فروش بی تاثیر نیست. اگر یک فیلم شرایط فوق را داشته باشد می تواند فروش خوبی در گیشه به دست آورد.

سعیدی پور با اشاره به اینکه تنها چهره، عامل فروش نیست، گفت: چندماه اخیر فیلم «ما همه با هم هستیم» با حضور ستارگان سینما اکران شد که برخلاف تصورات اصلا فروش خوبی نداشت. رضا عطاران فیلم هایی داشته که خوب فروختند درعین حال فیلم هایی هم بازی کرده که فروش خوبی نداشته است. بنابراین چهره فروش یک فیلم را تضمین نمی کند.

مدیر سینمای ایران مال تصریح کرد: یک فیلم خوب همیشه کمدی نیست. در چندسال اخیر فیلم های اجتماعی داشتیم که در گیشه ها فروش بسیار خوبی داشتند. امسال هم دیدیم فیلم هایی چون «متری شیش و نیم»، «شبی که ماه کامل شد»، «سرخپوست» جرء پرفروش ترین فیلم های نیمه نخست سال قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: نمی توان گفت فقط فیلم کمدی مورد استقبال قرار می گیرد. برای مثال همین امسال عید نوروز دو فیلم کمدی و اجتماعی داشتیم که از لحاظ استقبال به شدت به یکدیگر نزدیک بودند. فیلم ها باید تمام شرایط موفقیت را داشته باشند تا به نتیجه خوبی برسند.

رضا سعیدی پور با اشاره به نقش تبلیغات در فروش، اظهار داشت: فیلمی که ریشه های قوی داشته باشد در صورت تبلیغات مناسب در تلویزیون هم می تواند به فروش مطلوبی دست یابد. چندسال گذشته که شبکه های ماهواره ای فیلم های سینمایی داخلی را تبلیغ کردند ما بیشترین میزان فروش فیلم در تاریخ را داشتیم. این نشان دهنده تاثیر تبلیغات بصری در فروش فیلم است.  اما موثرترین نوع تبلیغ، تبلیغات دهان به دهان است. هرچقدر هم صدا و سیما یا بیلبوردهای شهری یک فیلمی را تبلیغ کنند اما مردم درمورد آن به خوبی یاد نکنند فیلم نمی فروشد.

نظر شما
پرونده ویژه