«هنری و کیتو» هجدهمین رمان آیریس مِرداک روانه‌ی بازار کتاب ایران شد؛

انتشار ترجمه‌ی فارسی پرفروش‌ترین کتاب نویسنده‌ی «دریا؛ دریا»

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۲۶:۱۹
کد خبر: ۹۱۱۵۶۸
انتشار ترجمه‌ی فارسی پرفروش‌ترین کتاب نویسنده‌ی «دریا؛ دریا»
ترجمه‌ی فارسی رمان «هنری و کیتو» که محبوب‌ترین رمان آیریس مِرداک؛ فیلسوف و رمان‌نویس ایرلندی محسوب می‌شود توسط نشر نیماژ منتشر شد.

به‌گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رمان «هنری و کیتو» نوشته‌ی آیریس مِرداک که سال گذشته رمان مهم «دریا؛ دریا» از او به فارسی برگردانده شده و مورد استقبال قرار گرفته بود، با ترجمه‌ی زهره مهرنیا روانه‌ی بازار نشر شد. 

«هنری و کیتو» هجدهمین رمان آیریس مِرداک است که سال 1976 منتشر شده و اگر «دریا؛ دریا» از نظر ادبی مهم‌ترین رمان این فیلسوف  و رمان‌نویس ایرلندی تلقی شده، «هنری و کیتو» محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین اثرش محسوب می‌شود. منتقدان آن را در گونه‌ی تریلر طبقه‌بندی کرده‌اند زیرا در کتاب شاهد جنایات خشونت‌بار و فراز و نشیب‌های متعددی هستیم و تعلیق و هیجان در آن حرف اول را می‌زند.

آیریس مِرداک سال 1919 به‌دنیا آمد و سال 1999 درگذشت. او در دانشگاه آکسفورد به مطالعه‌ی علوم کلاسیک و تاریخ باستان رو آورد و در فلسفه، شاگرد ویتگنشتاین بود. سال‌ها در همان دانشگاه به‌تدریس فلسفه پرداخت و آثار اولیه‌اش، رساله‌هایی نظری بودند که بیشتر از هرچیز تحت تاثیر اگزیستانسیالیسم و ژان پل سارتر بود. مِرداک رمان‌نویسی را از دهه‌ی 1950 میلادی آغاز کرد و تا پایان عمرش 26 رمان نوشت که مضامین اصلی‌شان مسئله‌ی خیر و شر، روابط میان زن و مرد و ضمیر ناخوداگاه انسانی بودند. آیریس مِرداک یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان انگلیسی‌زبان قرن بیستم به‌حساب می‌آید.  

تیراژ رمان 480 صفحه‌ایِ «هنری و کیتو» 1100 نسخه و قیمت پشت جلد آن 69000 تومان است. 

در بخشی از این کتاب آمده است: «فکر کنم این مرکز همه‌چیز است؛ حقیقت‌گویی. همیشه تلاش کن حقیقت را کشف کنی. از دروغ پرهیز کن؛ حتی دروغ‌های نصفه و نیمه، همین دروغ‌های نصفه‌و‌نیمه روح آدم را می‌کشد. می‌دانی، آنقدری که فکر می‌کنی آدم سطح پایینی نیستم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز