کانال کردی شبکه سحر در طنین بررسی می کند؛

حمله ترکیه به شمال سوریه

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۳۳:۴۴
کد خبر: ۹۱۱۶۴۴
حمله ترکیه به شمال سوریه
امروز برنامه سیاسی «طنین» کانال کردی شبکه جهانی سحر به حمله ترکیه به شمال سوریه می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مواضع آمریکا در خصوص حمله ترکیه به شمال سوریه و مخالفت آمریکا و روسیه با قطعنامه پیشنهادی 3 کشور اروپایی علیه ترکیه در برنامه «طنین» بررسی می شود.

علت و چرایی اینکه مقامات اقلیم کردستان عراق در پیام ها و سخنان خود نه تنها حمله ترکیه به کردهای سوریه را محکوم نکرده اند بلکه حتی از نام بردن از ترکیه به عنوان کشور حمله کننده به مناطق کردنشین سوریه امتناع کردند با کارشناسان برنامه مطرح خواهد شد.

این برنامه همچنین به درخواست «غالب محمد» عضو فراکسیون جنبش تغییر در مجلس نمایندگان عراق که ممنوعیت واردات کالاهای ترکیه از سوی دولت اقلیم کردستان ، توقف تورهای مسافرتی به ترکیه از سوی شرکت های گردشگری ، اخراج تمامی شرکت های ترکیه ای از اقلیم کردستان به ویژه شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز ، لغو تمامی توافق نامه ها از سوی اقلیم کردستان با ترکیه و اخراج تمامی نیروهای نظامی ارتش ترکیه از اقلیم کردستان را خواستار شده است ، می پردازد.

ترکیه از چهارشنبه 17 مهر (نهم اکتبر) ، پس از اعلام رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور ، حملات خود به شمال سوریه را آغاز کرد. این حملات همچنان ادامه دارد و منجر به کشته زخمی شدن شماری از شهروندان سوری و وخیم تر شدن شرایط برای آوارگان شده است.

برنامه زنده «طنین» به تهیه کنندگی عبدالجواد رشیدی و اجرای عبدا... عابدی هر دوشنبه ساعت 20:30 به وقت تهران از کانال کردی شبکه جهانی سحر پخش می شود. دستیار تهیه برنامه هم بر عهده علی اکبر اسماعیل زاده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز