بررسی سیاست‌های تلویزیون نسبت به فیلم‌های سینمایی؛

حسن مصطفوی: تلویزیون به سینماگران و فیلم‌های سینمایی نگاهی تبعیض‌آمیز دارد

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۱۵۶۰۰
حسن مصطفوی: تلویزیون به سینماگران و فیلم‌های سینمایی نگاهی تبعیض‌آمیز دارد
حسن مصطفوی با انتقاد از نگاه تبعیض‌آمیز تلویزیون به آثار سینمایی خواستار از بین رفتن این نگاه شد و تأکید کرد همچنان این رسانه تأثیرگذارترین رسانه در معرفی و تبلیغ آثار سینمایی به حساب می‌آید.

حسن مصطفوی، مدیر تولید باسابقه سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: نگاه تبعیض‌آمیز به سینماگران از سوی تلویزیون هر روز پررنگ‌تر می‌شود. به وضوح می‌توان این تبعیض را مشاهده کرد و می‌بینیم که تلویزیون از یک فیلمساز تا حدی حمایت می‌کند که فیلمش را به صورت رایگان تبلیغ کرده و تیزرهایش را پخش می‌کند اما از یک فیلمساز پول بسیاری می‌گیرد یا اصلاً فیلمسازی را از حق تبلیغ فیلمش در رسانه ملی محروم می‌کند.

مصطفوی خاطرنشان کرد: قطعاً این اتفاق یک بی‌عدالتی آشکار است. مشکل تلویزیون هر روز به افراد مختلف بیشتر می‌شود، باران کوثری، پگاه آهنگران، هانیه توسلی و... افراد ممنوع‌التصویری در تلویزیون هستند که هر روز به جمع‌شان اضافه می‌شود و این اتفاق مشکل تلویزیون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر می‌کند و می‌بینیم که تعاملی بین این دو نهاد وجود ندارد.

وی افزود: انتخاب‌های تلویزیون بسیاری سلیقه‌ای است و عدالتی در آن مشاهده نمی‌شود و چارچوب دقیقی نیز وجود ندارد. یک تهیه‌کننده می‌تواند با یک تماس با مدیران پخش تعداد تیزرهایش را افزایش دهد و دیگری هر کار کند فیلمش در تلویزیون تبلیغ نمی‌شود. همه اینها نشان از یک نگاه به شدت سلیقه‌ای است.

این مدیرتولید در ادامه با اشاره به تأثیرگذار بودن تلویزیون در تبلیغ و معرفی فیلم‌های سینمایی در حال اکران، گفت: تلویزیون قطعاً تأثیرگذار است و اگر می‌بینیم میزان مخاطبانش کاهش یافته باز هم به دلیل در دسترس بودن و دیگر دلایل اصلی‌ترین رسانه در معرفی و تبلیغ آثار سینمایی به حساب می‌آید. هنوز در شهرستان‌ها تلویزیون مخاطب خود را دارد و قطعاً هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند به اندازه تلویزیون تأثیرگذار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز