روی آنتن هیسپان تی وی؛

«اسلام دات کام» قانون و قانونگذاری در دین مبین اسلام را بررسی می کند

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۴:۱۷:۰۲
کد خبر: ۹۲۳۵۲۹
«اسلام دات کام» قانون و قانونگذاری در دین مبین اسلام را بررسی می کند
مسئله قانون و قانونگذاری از دیدگاه دین اسلام، این هفته در برنامه «اسلام دات کام» (Islampuntocom) از هیسپان تی وی بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دین اسلام دربرگیرنده تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندگی انسان در دنیا است و برای آن برنامه دارد. با مقایسه رویکرد سکولاریسم و دینی در مدیریت کشور، می بینیم که در حکومت دینی خداوند منشا حقانیت است. 

از دیدگاه اسلام هم قانونگذاری باید به خداوند انتساب داشته باشد و هم متصدی اجرای قانون. قانون را یا خداوند مستقیما و از طریق وحی بیان می کند که آیات راجع به قوانین اجتماعی بیان کننده آنهاست یا آن قوانین در بیانات پیامبر و ائمه معصومین در تبیین و تفسیر آیات بیان شده که به آنها سنت خداوند گفته می شود.

دین مبین اسلام می گوید قوه مقننه باید با خدا و مجری قانون الهی پیوند داشته باشد و قانون توسط خداوند دیکته و مستقیم وحی شده است. قوانین اجتماعی در قرآن کریم یا در گفته های پیامبر و ائمه اطهار بیان شده و آنها این قوانین را برای ما تفسیر کرده اند و به این سنت، سنت خدا گفته می شود.

برخی از این قوانین دائمی و تغییرناپذیر هستند درحالی که برخی دیگر متناسب با شرایط تغییر می‌کنند. در غیاب امام معصوم، مجری قانون اول از همه پیامبر خدا و سپس ائمه معصومین است و بعد شخصی که از طرف پیامبر یا امام تعیین شده است. مسائل مربوط به قانون و قانونگذاری در دین اسلام، ساختار این قسمت از برنامه «اسلام دات کام» را شکل می دهد.

«اسلام دات کام» چهارشنبه ساعت 19:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه هیسپان‎تی‎وی پخش می شود و پنجشنبه ساعت 20:30 و جمعه ساعات 04:30، 10:30 بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز