بررسی هزینه تولید فیلم های کمدی و جدی؛(بخش نخست)

قیمت بازیگران متفاوت نیست!

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۷:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۲۸۵۰۰
قیمت بازیگران متفاوت نیست!
حسن مصطفوی مدیر تولید آثاری چون «شهرزاد»، «گلشیفته»، «جدایی نادر از سیمین» و... درمورد تفاوت دستمزد بازیگران در ژانر کمدی و اجتماعی و همچنین میزان هزینه تولید در هر دو ژانر با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت و گو کرد.

حسن مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به تفاوت دستمزد بازیگران در ژانر کمدی و اجتماعی گفت: دستمزد بازیگران در هر ژانری که کار می کنند تفاوتی ندارد. برای مثال حمید فرخ نژاد، محسن تنابنده و سایر بازیگرانی که در ژانرهای گوناگون کار می‌کنند قیمت مخصوص خود را دارند و فرقی نمی‌کند در چه ژانری قرار است کار کنند.

مدیر تولید سریال «شهرزاد» افزود: تنها چیزی که باعث می شود دستمزدها تعدیل شود و تفاوتی در میزان آن به وجود بیاید نوع فیلمنامه و کارگردان است.

تهیه کننده سریال «هشتگ خاله سوسکه» با اشاره به میزان هزینه تولید فیلم‌های کمدی و اجتماعی تصریح کرد: به اعتقاد من و باتوجه به تجربه‌ای که در کارهایی با ژانرهای متفاوت داشتم، هزینه تولید در اینکه فیلمی کمدی است یا ملودرام یا اجتماعی و... تفاوتی ندارد.

مصطفوی ادامه داد: هزینه تولید هر فیلمی باتوجه به فیلمنامه، تعداد لوکیشن‌ها، تعداد بازیگران، درجه‌بندی هنرپیشه‌ها و... تغییر می‌کند. گاهی اوقات یک فیلم اجتماعی رقم قابل توجهی هزینه برمی‌دارد، درمقابل ممکن است یک اثر کمدی با هزینه کمی ساخته شود. به‌طور کلی هزینه‌ها بستگی به کستینگ، فیلمنامه، شرایط لوکیشن و امکاناتی که برای فیلم وجود دارد تعیین می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز