«موضوع آزاد» این هفته در هیسپان تی وی؛

دیوار برلین فرو ریخت، تبعیض باقی ماند!

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۳:۵۳:۵۷
کد خبر: ۹۲۹۰۵۳
دیوار برلین فرو ریخت، تبعیض باقی ماند!
برنامه «موضوع آزاد» که از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی روی آنتن می‎رود، در هرقسمت درخصوص مسائل سیاسی و اجتماعی مختلف بحث می‌کند و این بار تاثیرات فروریختن دیوار برلین را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این قسمت از برنامه «موضوع آزاد» بیان می شود که سی سال پس از فرو ریختن دیوار برلین، این واقعه و تاثیرات آن در جهان همچنان مورد بحث است.

سی سال از 9 نوامبر 1989 که دیوار برلین سقوط کرد، می گذرد؛ دیواری که نمادی از جنگ بود. بسیاری از افراد این اتفاق را مرحله جدیدی در روابط بین الملل و جهانی شدن دانستند با این حال از بین بردن آن دیوار 155 کیلومتری به معنای پایان یافتن اختلافات سیاسی در مقیاس جهانی نبود و نیست.

در برنامه «موضوع آزاد» می بینیم که خداحافظی از دیوار برلین تبعیض ها و اختلاف ها را از بین نبرده و سه دهه بعد از سقوط دیوار برلین، اروپا که آن زمان از اتحاد مجدد آلمان استقبال می کرد، حالا در قبال ساخت صدها کیلومتر حصار جدید در برابر برخی از کشورها سکوت کرده است؛ کشورهایی که مردمانش به دلایلی برای محافظت از جانشان به اروپا پناه آورده اند و مهاجرت کرده اند.

در این قسمت از «موضوع آزاد» الیزابت آلوز؛ دانشمند علوم سیاسی، پدرو فرناندز باربادیو؛ دکتر حقوق و روزنامه نگار، فران پرز و ادواردو سالدا به عنوان مهمان و کارشناس حضور دارند.

«موضوع آزاد» با اجرای ادواردو نودا و خواکین مولن روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 15 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز