در مستندی از کانال اردوی شبکه جهانی سحر؛

معرفی صنایع دستی ایران

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۳۰۰۲۱
معرفی صنایع دستی ایران
مجموعه فیلم های مستند «دست آفریده ها» با هدف معرفی و حمایت از صنایع دستی ایرانی در جدول پخش برنامه های کانال اردوی شبکه جهانی سحر قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مستند آثار هنری شهرهای مختلف ایران چون شربافی، مسگری، زیلوبافی، گیوه بافی، نشرجی، خمل بافی، زری بافی و... را به تصویر می کشد. و در هر قسمت استادکاران ماهر و مشهور هر یک از این رشته های هنری را نیز معرفی می کند.

این مجموعه در هشت استان ضبط و تصویربرداری شده که شامل استان های قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، قم، گلستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل بوده است.

در این مجموعه ها، گلیم بافی، ساخت چاقو و ادوات فلزی، گیوه بافی، نمدمالی، جاجیم بافی، ملیله سازی نقره، ورنی بافی، خراطی و سراجی سنتی، سفال لالجین، سراجی سنتی، منبت ملایر و تویسرکان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، خرمهره سازی، طراحی سنتی (نقشه فرش) ، نمدمالی، طراحی و دوخد لباس محلی، قفل سازی، چالشتور سازی، رنگرزی سنتی، نازک کاری، شال بافی، گیوه بافی، زیورآلات ترکمن، نمد مالی قزلباش، جاجیم بافی، پن بافی، زره بافی ،سبدبافی ،تراش شیشه و نقاشی روی چوب معرفی شده است.

برای تولید این مجموعه، ١٤فیلمساز از چهار دهه ٦٠ ،٥٠ ،٤٠ ،٣٠ در کنار هم کار مشترک را تجربه کرده اند.

این مجموعه سال گذشته در پنجمین جشنواره جام جم ، تندیس بهترین مجموعه مستند را از طرف هیئت داوران این جشنواره کسب کرد.

«دست آفریده ها» تولید شبکه مستند است و معصومه شریفیان آن را برای کانال اردو دوبله و زبانگردانی کرده است که در 19 قسمت 25 دقیقه ای از کانال اردو پخش می شود.

این مجموعه هر شنبه ساعت 21:36 دقیقه از کانال اردو شبکه جهانی سحر پخش می شود.

این مجموعه زیبا و جذاب یکشنبه دهم آذر ساعت 6:04 صبح و 12:52 دقیقه به وقت تهران از کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز