سردبیر همشهری ورزشی در گفت وگو با رادیو :

استخدام مربی خارجی در شرایط تحریم، غیر منطقی است

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۹:۲۸:۱۲
کد خبر: ۹۳۳۹۸۰
استخدام مربی خارجی در شرایط تحریم، غیر منطقی است
هیوا یوسفی گفت: در شرایط فعلی اقتصاد و تحریم ها، منطق حکم می کند که تا حد ممکن از مربی و بازیکن خارجی به ویژه در فوتبال استفاده نکنیم حتی اگر از سطح بالای کیفی آن ها مطمئن باشیم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع استخدام مربیان خارجی در ایران با حضور هیوا یوسفی سردبیر همشهری ورزشی از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

یوسفی در برنامه "ورزش بدون ویرایش" گفت: استفاده از مربی و ورزشکار خارجی بستگی به شرایط زمانی، وضعیت مالی و نوع مدیریت مجموعه فدراسیون و باشگاه دارد.

سردبیر همشهری ورزشی افزود: در شرایط فعلی اقتصاد و تحریم ها، منطق حکم می کند که تا حد ممکن از مربی و بازیکن خارجی به ویژه در فوتبال استفاده نکنیم حتی اگر از سطح بالای کیفی آن ها مطمئن باشیم.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: تجربه ارتباط با مربیان و بازیکنان خارجی نشان داده که متاسفانه کیفیت آنها در اغلب موارد بررسی نشده و اکثر باشگاه ها و فدراسیون های دیگر هم درگیر همین موضوع شده اند.

یوسفی تصریح کرد: یکی از مشکلات پیش پا افتاده که تقصیر هیچ کسی هم نیست، تأخیر در پرداخت به موقع پول و واریز پول از منابع مختلف به حساب مربی و یا بازیکن خارجی است. این موضوع مربیان و بازیکنان را در کشورشان دچار مشکل می کند چراکه باید درباره منبع ناشناخته این پول ها به کشور خود پاسخگو باشند.

سردبیر همشهری ورزشی در ادامه اظهارات خود با انتقاد از اینکه باشگاه های ما کارکرد واقعی خود را ندارند گفت: به عنوان مثال پرسپولیس آقای برانکو را رد کرده درحالیکه بدهی بسیار بالایی دارد و بالاخره باید این پول را بپردازد و جالب تر اینکه یک مربی دیگری را آورده و مربی در وسط لیگ عوض شده است. در حال حاضر هم شنیده ها حاکی از این است که مدیرعامل جدید نیز مایل به تغییر مربی است!

وی با بیان اینکه مجمع فدارسیون فوتبال تقریباً به عنوان یکی از مجامع نزدیک به استاندارد شناخته می شود گفت: تمام 16 تیم لیگ برتری و نصف تیم های لیگ یک فوتبال، در مجمع نماینده دارند اما در مجامع دیگر اکثراً هیئت هایی حضور دارند که منتخب وزارت ورزش و به نوعی کارمند غیر رسمی هستند.

یوسفی خاطرنشان کرد: هر سال در فدراسیون فوتبال مجمع برگزار می شود سوال اینجاست که بودجه پیشنهادی و مصوبه آقای تاج و هیئت رئیسه در آخرین مجمع چه قدر بود و آیا آقای تاج و هیئت رئیسه بر اساس بودجه رفتار کردند؟!

سردبیر همشهری ورزشی ادامه داد: آخرین بودجه مصوب 53 میلیارد بود و قرارداد کی روش هم 900 هزار دلار بسته شد. بخش زیادی از بودجه یعنی حدود 40 میلیارد فقط به سرمربی تیم بزرگسالان داده می شود اما لازم است که مجمع برای یک بار هم که شده از آقای تاج سوال کند چرا در یک سال دو مربی عوض کرده است.

وی در واکنش به اینکه رئیس یکی از فدراسیون ها در برنامه زنده اعلام کرده نباید به مجلس پاسخگو باشد گفت: با اینکه معترض به آقای تاج هستم اما در این مورد خاص با ایشان موافقم. شأن مجلس سوال کردن است اما در درجه نخست مجمع فدراسیون فوتبال باید از او سوال بپرسد و سلسله مراتب باید حفظ شود. البته معمولا هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون هر تصمیمی را می گیرند و به کسی هم پاسخگو نیستند.

یوسفی اظهار داشت: بخش زیادی از مشکل ورزش حرفه ای باشگاه های ما به ماجرای دولتی و یا شبه دولتی بودن آن برمی گردد.

سردبیر همشهری ورزشی با تأکید بر اینکه فدراسیون باید ساختار لیگ و باشگاه ها را اصلاح کند افزود: فدراسیون باید باشگاه ها را به داشتن تراز مالی و همخوانی هزینه ها و درآمدهایشان ملزم کند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز