از شبکه سحر؛

همراه با «مهتاب» در بلندترین شب سال

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۲:۵۲:۴۷
کد خبر: ۹۳۹۲۷۱
همراه با «مهتاب» در بلندترین شب سال
«مهتاب» از کانال آذری شبکه سحر امشب به مناسبت تقارن با طولانی ترین شب سال به صورت ویژه به معرفی تاریخچه و آداب و رسوم «یلدا» می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، شب یلدا بلندترین شب سال که به زمان مابین غروب آفتاب از تاریخ سی آذر آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب اول دی ماه یعنی نخستین روز زمستان مربوط می شود مصادف با انقلاب زمستانی در نیمکره شمالی است. به همین علت از آن تاریخ به بعد طول شب کوتاه تر و طول روز بیشتر می شود.

«آی ایشغیندا» در بخش های مختلفی همچون حضور دو گروه موسیقایی «عاشیقی» و «موقامی» و اجرای موسیقی سنتی در فواصل مختلف برنامه ، حضور علی رنجبر خواننده پاپ با دو اجرای مناسبتی ، حافظ خوانی ، شاهنامه خوانی و شهریار خوانی برقاب تصویر است. 

قدیر پاشاپور و مهدی ایمانی مجریان ویژه برنامه یلدا با همراهی کارشناس مدعو «مهتاب» در خلال برنامه به بیان علل نامگذاری شب یلدا ، مروری بر تاریخچه این شب و عادات و آیین های مرسوم ایرانیان در کنار سفره مخصوص این شب همراه با انواع خوراکی ها و تنقلات لحظات مفرح و شادی برای مخاطبان کانال آذری شبکه سحر خواهند ساخت. 

«مهتاب» شنبه 30 آذر ساعت 21:40 به وقت تهران در مدت زمان 120 دقیقه با تهیه کنندگی نوروز پورمند بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز