آنچه در هفته گذشته رخ داد؛

سیلی محکم سیروس مقدم در اولین روز از دومین ماه زمستان/ اتفاق بد برای ترانه علیدوستی/ شهاب حسینی پاسوز جشنواره فجر/ ویدئویی که از امیر آقایی دست به دست شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۹:۲۲:۴۹
کد خبر: ۹۵۴۰۳۶
سیلی محکم سیروس مقدم در اولین روز از دومین ماه زمستان/ اتفاق بد برای ترانه علیدوستی/ شهاب حسینی پاسوز جشنواره  فجر/ ویدئویی که از امیر آقایی دست به دست شد
مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

در هفته‌ای که  گذشت سریال «خواب‌زده» ساخته سیروس مقدم هم به جمع پر و پیمان سریال‌های نمایش خانگی اضافه شد و کارگردان سریال «پایتخت» که این روزها مشغول ساخت فصل جدید این سریال پرطرفدار است در اولین روز از دومین ماه زمستان، سه‌شنبه‌های هر هفته را به «خواب‌زده» اختصاص داد تا اولین تجربه سریال‌سازی برای شبکه نمایش خانگی را به کارنامه‌اش اضافه کند و به همین دلیل او و سریال «خواب‌زده» یکی از چهره‌ها و اتفاقات هفته گذشته بودند. نمی‌توان نادیده گرفت سریال سیروس مقدم چک اول را در  جذب مخاطبش محکم زد و به زودی «خوا‌ب‌زده» را از جنبه‌های مختلف از جمله؛

الف) جسارت سیروس مقدم در این سبک روایت از سریالی در ژانر خاص

ب) انتخاب و سپردن نقش اصلی سریال به یک چهره جوان و ناشناخته (که در قسمت اول نشان داد می‌تواند آینده‌ای درخشان را برای خودش رقم بزند)

ج) سر و شکل سریال «خواب‌زده» به لحاظ کارگردانی، بازیگری، تدوین و حتی فیلم‌نامه

مورد بررسی قرار خواهیم داد و فاکتورهای اصلی این مجموعه تلویزیونی را با آثار رقیب در شبکه نمایش خانگی مقایسه خواهیم کرد.

این که ترانه علیدوستی به چه دلیلی احضار شده و اظهار نظر او در خصوص چه موضوعی باعث شده مجبور به پاسخگویی باشد یک طرف، این که او در تمام این سال‌ها بدون حواشی در دنیای حرفه‌ای و با فاصله از  جشنواره فجر فعالیت کرده بر کسی پوشیده نیست. خواه ناخواه او یکی از چهره‌های هفته گذشته لقب می‌گیرد.

 امیر آقایی برای بازی در فیلم سینمای «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت قطعا یکی از بازیگرانی است که در جشنواره فجر امسال سر و صدا خواهد کرد. انتشار یک ویدئو از بازی او در این فیلم سینمایی طوری در فضای مجازی دست به دست شد و با استقبال مخاطبان روبرو شد که می‌توان او را یکی از چهره‌های هفته گذشته قلمداد کرد.

امیر جعفری با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش  از محدودیت‌هایی که برای فیلم «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی در تبلیغات تلویزیونی و اکران در سینمای حوزه هنری اتفاق افتاده گلایه‌مند بود و معتقد است این فیلم کماکان در حال اکران است و می‌فروشد.

شهاب حسینی، بازیگر محبوب سینمای ایران، با حمایت از جشنواره فجر و اظهاراتی که در این باره داشت مورد هجوم برخی از کاربران فضای مجازی و حتی همکارانش واقع شد. او که در جشنواره امسال با  فیلم «آن شب» حضور دارد با گلایه از افرادی که به او، عقیده‌اش و حتی فرزندش توهین کرده‌اند گفت: باید ماند و حرف زد!

یکی از اتفاقاتی که  هفته گذشته در رأس اخبار حوزه تلویزیون  بود، بحث تولیدی شدن برخی از برنامه‌های زنده تلویزیون به خصوص برنامه پر سر و صدای «فرمول یک» با اجرای علی ضیاست که قطعا با سیاست نظارت بیشتر بر تولیدات تلویزیون رخ داده اما نکته‌ای که قابل ذکر است به این موضوع برمی‌گردد که ماهیت یک برنامه زنده تلویزیونی شاید به جان و دمای برنامه در نفس به نفس شدن با مخاطبش برمی‌‌گردد و پرواضح است که اگر با تولیدی کردن برنامه‌های جریان‌ساز تلویزیون به سمت مدیریت و نظارت بیشتر برویم خواسته یا ناخواسته تأثیرگذاری برنامه‌ها تقلیل پیدا کرده یا حداقل مسیر تأثیرش تغییر می‌کند.

به نظر می‌رسد با چارچوب گذاشتن و مراقبت بیشتر از آنتن زنده کنترل منطقی‌تری اتفاق می‌افتد. اگرچه قطعا در یک برنامه تولیدی، فرصت کار کیفی به مراتب بیشتر از یک برنامه زنده تلویزیونی است به شرط آنکه کیفیت روی محتوا و جسارت تأثیر نگذارد.

جسارت مدیر روابط عمومی تلویزیون در عذرخواهی بابت اظهارات برخی از کارشناسان رسانه ملی، از محمدحسین رنجبران هم چهره‌ای در مقام مدیر هفته معرفی کرد.

نظر شما
پرونده ویژه