برنامه «چرخ» از شبکه‌ی چهار بررسی می کند؛

شیوع بحران کرونا

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۳:۵۱:۱۴
کد خبر: ۹۵۵۸۲۱
شیوع بحران کرونا
هشتادمین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز، یکشنبه 6 بهمن، با بررسی بحران ویروس چینی کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در «چرخ» پیش رو، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر مریم واعظ‌جلالی، دکترای ویروس‌شناسی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره‌ی شیوع و کشندگی ویروس کرونا گفت‌وگو خواهد کرد. 

کرونا نام ویروسی است که در کشور چین شیوع پیدا کرده و در حال گسترش در سطح جهان است. ویروس کرونا در موارد شدیدتر می‌تواند باعث ذات‌الریه، سندرم حاد تنفسی حاد و نارسایی کلیه شود. از علائم شایع در اثر ویروس کرونا می‌توان به عفونت شامل علائم تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی اشاره کرد. ویروس ناشناخته و کشنده‌ی کرونا برای نخستین بار در استان ووهان چین شیوع پیدا کرد. اکنون ۱۸ شهر بزرگ چین تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند. دولت چین شمار افراد مبتلا به ویروس مرگبار کرونا را نزدیک به ۱۳۰۰ نفر اعلام و مرگ ۴۱ نفر را تایید کرده است. در این میان ویروس کرونا به اقصی نقاط جهان از جمله اروپا و آمریکا هم رفته است. وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده سه شهروند این کشور مبتلا به این بیماری تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند. علاوه بر فرانسه تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن، کره جنوبی، تایلند، مالزی، ویتنام، آمریکا، نپال، هند، سنگاپور، ویتنام و عربستان سعودی گزارش شده است. 

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ»، کسری کریمی‌طار، کارشناس بازی‌های ویدئویی، فیلم‌ها، کتاب‌ها و بازی‌هایی درباره‌ی بیماری‌های همه‌گیر را معرفی و بررسی خواهد کرد. آشنایی با جزییات کار یک متخصص امور ناباروری در پژوهشگاه رویان، از دیگر بخش‌های هشتادمین قسمت «چرخ» در فصل ششم خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما
پرونده ویژه