درباره داوری سعید راد در جشنواره فیلم فجر

۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۶۸۷۲
درباره داوری سعید راد در جشنواره فیلم فجر
اصغر نعیمی نویسنده و کارگردان سینما از داوری سعید راد در جشنواره فیلم فجر و ممنوع الکار شدن هنرمندان قدیمی نوشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اصغر نعیمی نویسنده و کارگردان در یادداشتی نوشت: به شهادت نوشته‌هایم در همه این سال‌ها یکی از جدی‌ترین منتقدین ممنوع از کار شدن هنرمندان قدیمی بوده و هستم و بر همین اساس با حضور سعید راد در هیات داوران جشنواره امسال مخالفتی ندارم.

اما خب آدمیزاد است و فکر می‌کند بین سعید راد و ده‌ها هنرمند و بازیگر قدیمی دیگر چه تفاوتی است که یکی‌شان تا داوری مهمترین رویداد سینمایی کشور پیش می‌رود و بقیه برای بیش از چهل سال ممنوع از کار، خانه‌نشین یا رانده از وطن می‌شوند.

سعید راد از تنگنا تا آقای لر به شهر می‌رود همانقدر در طیف مختلفی از فیلم‌های خوب و بد بازی کرده که به عنوان نمونه فردین از گنج قارون تا غزل و ناصر ملک‌مطیعی از پاشنه طلا تا قیصر و قلندر و...، تازه از بحث بهروز وثوقی می‌گذرم که آثاری یک سره قابل دفاع در پرونده کاری‌اش دارد. پس اینجا دیگر بحث ارزشیابی بر مبانی کیفیت کارنامه افراد نیست که تعیین می‌کند کی باشد و کی نباشد. بعید هم می‌دانم سعید راد مثلا جلوی شاه و شهبانوی سابق که رسیده کرنش نکرده و شعارهای انقلابی داده باشد.

پس شاید معیار در ویژگی منحصر بفردی باشد که یکی دارد و دیگران فاقد آن هستند و آیا با چنین رویکردی به نحوه فعالیت هنرمندان قدیمی این پرسش پیش نمی‌آید که احتمالا با اثبات «سرسپردگی» به قدرت مستقر است که می‌توان نه تنها گذشته را به آب زمزم شست که آینده را هم ساخت.

البته در نهایت تاریخ قضاوت خواهد کرد چه کسی برنده است و چه کسی بازنده.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز