معرفی فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فجر؛

«روز صفر» ادامه‌ «شبی که ماه کامل شد» یا قصه‌ای دیگر از ریگی؟

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۴:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۵۷۹۸۳
سعید ملکان، طراح چهره‌پردازی و تهیه‌کننده باسابقه سینما که طی سال‌های اخیر فیلم‌های مطرحی را به عنوان تهیه‌کننده تولید کرده، امسال با اولین فیلم سینمایی‌اش در مقام کارگردان به جشنواره فیلم فجر آمده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان یکی از آثار مورد انتظار جشنواره است. برای اهالی سینما و مخاطبان، دیدن فیلمی از تهیه‌کننده فیلم‌های «ابد و یک روز»، «برادرم خسرو»، «پهلوان تختی» و «تنگه ابوقریب» در مقام کارگردان قطعاً می‌تواند جذاب باشد.

اولین تجربه کارگردانی ملکان، تهیه‌کننده با سابقه سینما جزو آثار بیگ پروداکشن جشنواره به حساب می‌آید و از نکات جالب درباره این فیلم سینمایی همکاری ملکان با بهرام توکلی در نگارش فیلمنامه «روز صفر» است. بهرام توکلی پیش از این با سعید ملکان در ساخت فیلم‌های «آسمان زرد کم عمق» و «پهلوان تختی» نیز همکاری داشته است.

دیگر نکته جالب توجه درباره فیلم سینمایی «روز صفر» پرداختن به کاراکتر عبدالمالک ریگی است که سال گذشته نیز فیلم «شبی که ماه کامل شد» با محوریت موضوع فعالیت‌های این شخصیت توانست برنده جوایز اصلی جشنواره شود. پیش‌تر حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی پیش از این در کمیسیون فرهنگی مجلس وعده ساخت «ریگی ۲» را داده بود، پروژه‌ای که برخی آن را دنباله‌ای بر «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار دانستند. این تحلیل رسانه‌ای اما بلافاصله با واکنش محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده فیلم آبیار، مواجه شد که در قالب بیانیه‌ای هر گونه ارتباط میان پروژه‌ای که انتظامی وعده آن را داده بود با فیلم خود را تکذیب کرد. برهمین اساس زمانی که به‌صورت غیررسمی زمزمه ارتباط داستان فیلم «روز صفر» با ماجرای ریگی در برخی محافل مطرح شد، مشخص شد این فیلم همان پروژه‌ای است که پیش‌تر رئیس سازمان سینمایی وعده آن را داده بود.

در خلاصه داستان «روز صفر» آمده است:

«روز صفر» روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است.

عوامل و مشخصات فیلم سینمایی «روز صفر» به شرح زیر است:

تهیه‌کننده و کارگردان: سعید ملکان

نویسندگان: سعید ملکان و بهرام توکلی

بازیگران: امیر جدیدی، ساعد سهیلی، تینو صالحی، محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی، محمدعلی راجپوت، ابوالفضل صفاری، حمیدرضا سلیمانی راد، میلاد یزدانی، امین گلستانه، سینا شفیعی، ابراهیم برزیده، مژگان مخبرثابت، نوید کریم‌زاده، علی اصغر صبوری‌راد، محمد داغری، محمدرضا طهیری 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز