معرفی فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر؛

«تعارض» اثری متفاوت در سینمای ایران

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۹۶۱۱۴۷
«تعارض» اثری متفاوت در سینمای ایران
فیلم سینمایی «تعارض» به کارگردانی محمدرضا لطفی که پیش‌تر با نام «ریست» به جشنواره فیلم فجر 38 راه یافته بود، در بخش نگاه نو جشنواره برای کسب جایزه بهترین فیلم اول رقابت می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمدرضا لطفی که در بین سینمادوستان منتقدی نسبتاً شناخته شده به حساب می‌آید، پیش از این فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» را نیز ساخته است که البته به دلیل صدور پروانه ویدئویی برای این فیلم، «تعارض» اولین اثر سینمایی لطفی به حساب می‌آید که به همین دلیل در بخش نگاه نو جشنواره سی‌وهشتم پذیرفته شده است.

«روایت ناپدید شدن مریم» از جمله آثاری است که با مجوز ویدئویی بر پرده سینماها نمایش داده شد. این فیلم اثری نسبتاً متفاوت در سینمای ایران است که به نظر می‌رسد «تعارض» نیز اثری متفاوت با جریان اصلی سینمای ایران است.

فیلم سینمایی «تعارض» تنها فیلمی است که به صورت سیاه و سفید در جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود و حضور بازیگرانی چون رضا بهبودی و سودابه بیضایی انتظار دیدن یک اثر متفاوت در جشنواره را بیشتر می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است:

احساس می‌کنم دیوونه شدم… یه جورایی به تمام دوربین‌های مداربسته که دارن آدم رو کنترل می‌کنن حساسیت پیدا کردم … اونقدر توی این ماجرا غرق شدم که احساس می‌کنم پشت همه این دوربینا یه نفره … یه نفر که چهار چشمی داره منو نگاه می کنه!

عوامل و مشخصات فیلم سینمایی «تعارض» به شرح زیر است:

نویسنده و کارگردان: محمدرضا لطفی

تهیه‌کننده: سیدامیر سیدزاده

بازیگران: رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، پریسا محمدی، حامد رحیمی نصر و رقیه افشین پور.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح صحنه و لباس: افسانه صرفه‌جو، طراح گریم: پدرام زرگر، صدابردار: علی گراکویی، تدوین: بابک قائم، مدیر تولید: محمد سیدزاده، جانشین تولید: حامد آزادی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مرجان بقایی، گرافیست: علی قدیمی، عکاس: رامونا میریان و مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: میثم محمدی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز