در «مداد قرمز» شبکه چهار بررسی می شود؛

دوگانه تجدد و تحجر در جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۲:۴۴:۵۴
کد خبر: ۹۶۱۶۰۰
دوگانه تجدد و تحجر در جمهوری اسلامی ایران
«مداد قرمز» در پنجمین قسمت خود به دوگانه‌ تجدد و تحجر می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه شنبه 19 بهمن ساعت 21  با حضور حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی روی آنتن شبکه چهارخواهد رفت. «اسلام و دنیای متجدد» و «معنی، امکان و راهکارهای تحقق علم دینی» از کتاب‌های اوست. 

در این چهل‌سالی که از انقلاب می‌گذرد، جمهوری اسلامی برای مقابله با تجدد کوشش زیادی کرده است، از انقلاب فرهنگی، یا اسلامی‌سازی علوم تا آزمودن طرح‌های جدید در آموزش و رسانه و غیره. اما در مقابل، به نظر می‌رسد دغدغۀ درنیفتادن به دامِ مقدس‌نمایی و واپس‌گرایی جایی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی ما نداشته است. شاید به این دلیل که فکر کرده‌ایم با پیروزی بر رژیم شاه، بر تحجر هم پیروز شده‌ایم و دیگر لزومی ندارد که نگران آن باشیم، یا شاید از پیوند پنهانی که میان تجدد و تحجر برقرار بوده است غفلت کرده‌ایم.‌

مدادقرمز در این قسمت با حجت‌ الاسلام حسین سوزنچی دربارۀ این مسائل به گفتگو خواهد نشست. حسین سوزنچی دارای مدرک دکترای فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه تربیت مدرس و در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم است.

«مداد قرمز» به تهیه کنندگی و کارگردانی «علی خواجه» و دبیری مجتبی طالقانی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شب‌های دهه فجر آماده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز