معرفی فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر؛

«خورشید»، یادآور روزهای اوج مجید مجیدی

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۲۳:۱۶:۰۰
کد خبر: ۹۶۱۹۹۹
«خورشید»، یادآور روزهای اوج مجید مجیدی
فیلم سینمایی «خورشید» جدیدترین اثر سینمایی مجید مجیدی به نویسندگی مشترک او و نیما جاویدی در آخرین روز سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت اکران می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مجید مجیدی کارگردان بین‌المللی ایران در دهمین تجربه سینمایی خود به سراغ موضوعی رفته که در آثار او آشنا و مورد انتظار است. او در «خورشید» به معضل کودکان کار پرداخته و به گفته بسیاری از منتقدان که تا امروز این فیلم را دیده‌اند، «خورشید» اثری درخشان از مجید مجیدی است که ما را به یاد دوران اوج این کارگردان می‌اندازد.

نکته جالب توجه در فیلم سینمایی «خورشید» همکاری مجید مجیدی با کارگردان «سرخ‌پوست» در نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی است که به نظر می‌رسد همکاری موفقی بوده و باید دید که آیا این همکاری، مجید مجیدی را به روزهای اوجش برگردانده یا خیر. یکی از نقاط مشترک در آثار مجیدی کشف بازیگران کودک و نوجوان است که به نظر می‌رسد در این فیلم نیز این اتفاق رخ داده و این کارگردان با جدیدترین فیلمش بازیگر دیگری به سینمای ایران معرفی کرده است.

از معروف‌ترین آثار مجیدی می‌توان به فیلم‌های «بچه‌های آسمان» و «رنگ خدا» اشاره کرد که «بچه‌های آسمان» در سال 1998 موفق شد به جمع پنج نامزد نهایی اسکار زبان خارجی راه یابد. مجید مجیدی به همراه ابراهیم حاتمی‌کیا پرافتخارترین کارگردان جشنواره فیلم فجر است که توانسته برای فیلم‌های «بچه‌های آسمان»( ۱۳۷۵)، «باران»(۱۳۷۹)، «بید مجنون»(۱۳۸۳) و «آواز گنجشک‌ها»(۱۳۸۶) برنده جایزه بهترین کارگردانی شود.

با وجود اینکه «خورشید» در بین فیلم‌های منتخب تماشاگران قرار ندارد به نظر می‌رسد که اگر این فیلم زودتر آماده نمایش می‌شد می‌توانست گزینه‌ای جدی در بین آثار منتخب تماشاگران باشد.

عوامل و مشخصات فیلم سینمایی «خورشید» به شرح زیر است:

کارگردان: مجید مجیدی

تهیه‌کننده: مجید مجیدی، امیر بنان

بازیگران:

علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی.

سایر عوامل:

نویسنده: مجید مجیدی و نیما جاویدی، فیلمبردار: هومن بهمنش

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز