در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر؛

بهترین فیلم کوتاه و مستند معرفی شدند

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۸:۵۲:۰۲
کد خبر: ۹۶۳۲۷۱
بهترین فیلم کوتاه و مستند معرفی شدند
آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور سینماگران و سینمادوستان در برج میلاد تهران درحال برگزاری است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فرشته طائرپور از اعضای هیات داوران این بخش گفت: به همه سلام می‌کنم. به آن‌هایی که نیامدند هم سلام می‌کنم. چون می‌دانم دل‌شان برای این کشور و این سینما می‌تپد. می‌خواهم به حال خودمان به خاطر این وقایع اشاره کنم. ایستادن ما در اینجا و بودن شما و فیلم ساختن در این روزها از سر بی اعتنایی به وقایع و سینمای ایران نیست بلکه از سر اعتنا به سینما و جوانان است. یاد گرفتیم اگر دل خونین داریم با لب خندان به جمع سینمایی‌ها بیاییم.‌

وی در ادامه به سخنرانی واکین فینیکس بازیگر نقش «ژوکر» در مراسم اسکار امسال اشاره کرد و به بازخوانی متن سخنرانی این بازیگر پرداخت: همه ما یک عشق مشترک داریم عشق به سینما این نوع بیان عشق به من زندگی شگفت‌انگیز داده که نمی‌دانم بدون آن چه می‌کنم. این فرصتی است برای آنکه صدای کسانی باشیم که صدایی ندارند. خیلی از ما نگاهمان به دنیا نیت محور است وقتی از عشق و شفقت استفاده کنیم می‌توانیم از هم حمایت کنیم. ای کاش هنرمندان ما هم نگاه کلان و خیرخواهانه داشته باشند که البته خیلی از آنها دارند.

این عضو هیأت داوران بخش فیلم‌های کوتاه، مستند و نگاه نو در ادامه افزود: از نظر ما هر ده فیلم بهترین هستند توقع داریم مسئولان سینمایی آیین نامه‌ها را وحی منزل ندادند و به فیلم‌های کوتاه و فیلم اولی توجه کنند. ما امکان معرفی کاندیداهای کمتر از این را نداشتیم. ما فیلم ها را مورد بررسی قرار دادیم نه سازندگان و نه حاشیه ها را. وجدان داوری همین را حکم می کرد.

بهترین فیلم کوتاه؛ دابر

«امتحان» ساخته سونیا حداد، «دابُر» ساخته سعید نجاتی و «کوچه» به کارگردانی محمدرضا مصباح نامزدهای بخش بهترین فیلم کوتاه جشنواره سی‌وهشتم بودند که از میان آن‌ها سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به «دابر» به کارگردانی سعید نجاتی اهدا شد.

نجاتی حین دریافت جایزه خود گفت: ما فیلم‌کوتاهی‌ها در جشنواره نشست خبری نداشتیم، پس حرف هایم را اینجا می‌گویم.‌ فکر نمی‌کردم موضوع فیلم من دیده شود این جایزه را متعلق به همه بچه‌های کوتاه می‌دانم. به نظرم حقشان باشد که نشست خبری هم داشته باشند. از عوامل فیلمم تشکر می‌کنم و به طور ویژه از علی مردانه که وقتی به تهران آمد، من را حمایت کرد، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه جایزه خود را به انجمن جوانان ایران تقدیم کرد و خواست تا سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران روی سن بیاید و این جایزه را از وی دریافت کند.

بهترین مستند؛ جایی برای فرشته‌ها نیست

در ادامه مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا و محسن شاه‌محمد میراب سیمرغ بلورین بهترین مستند جشنواره سی‌وهشتم را از آن خود کرد.

مستندهای «بانو» ساخته محمد حبیبی منصور، «پروژه ازدواج» به کارگردانی حسام اسلامی و عطیه عطارزاده و «زمستان است» ساخته مهرداد زاهدیان دیگر نامزدهای این بخش بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز