مروری بر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر؛

نوید محمودی: عشق، امروز عنصر جذاب زندگی بشر است

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۳۷۷۶
نوید محمودی: عشق، امروز عنصر جذاب زندگی بشر است
برادران محمودی امسال با فیلم «مردن در آب مطهر» در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند که جدیدترین اثرشان چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و حتی برخی به نگاه آنها در موضوعی که مطرح کرده‌اند، انتقاد کردند که البته برخی منتقدان نیز در این مورد به دفاع از این دو فیلمساز پرداختند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، کیوان کثیریان یکی از منتقدانی است که نقدی تند به نگاه برادران محمودی در این فیلم داشت و مسعود فراستی نیز این فیلم را اثری ضعیف دانست اما در این بین همایون اسعدیان کارگردان سینما و تلویزیون به انتقاد از نقد تند کیوان کثیریان پرداخت ولی این حواشی تا روزهای پایانی جشنواره برای برادران محمودی ادامه داشت.

برادران محمودی از جمله فیلمسازان موفق چند سال اخیر سینمای ایران هستند که با اولین اثر سینمایی‌شان «چند متر مکعب عشق» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر شدند.

این دو فیلمساز از جمله فیلمسازان پرکار این روزهای سینمای ایران به حساب می‌آیند. آنها طی دو سال اخیر فیلم‌های «شکستن همزمان بیست استخوان»، «رونا جان» و «رفتن» را ساخته‌اند که در جشنواره‌های مختلف خارجی موفق به کسب جوایز متعدد شده‌اند و برای دومین بار با فیلم «مردن در آب مطهر» به جشنواره فیلم فجر آمده‌اند.

نقطه اشتراک اکثر آثار برادران محمودی قصه‌ای عاشقانه است که در دل فیلم‌هایشان وجود دارد و در «مردن در آب مطهر» نیز این نقطه اشتراک دیده می‌شود و البته برادران محمودی باز هم به موضوع مهاجرت پرداخته‌اند و از این حیث فیلم جدیدشان در جشنواره فجر می‌تواند اثری متفاوت و خاصی بود.

بازیگران: علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران و  ... 

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار خبرگزاری برنا، با نوید محمودی کارگردان فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» را می‌خوانید:

نوید محمودی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: تمام فیلم‌هایی که تا امروز ساخته‌ایم موضوعی عاشقانه در دل موضوع اصلی خود دارند و این مسأله در فیلم «مردن در آب مطهر» نیز وجود دارد. «مردن در آب مطهر» روایتگر قصه‌ای عاشقانه است که هر دو طرف افغانستانی هستند و موضوع اصلی به مهاجرت آنها برمی‌گردد که از افغانستان در مسیر ایران به اروپا می‌روند.

محمودی درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر، گفت: ما در سال‌های اخیر چند فیلم دیگر نیز ساختیم که هیچکدام از آنها در جشنواره حضور نداشت. فیلم سینمایی «رفتن» را آماده نمایش کردیم و بعد در جشنواره بوسان پذیرفته شد که طبیعتاً پس از حضور در این جشنواره امکان راه‌یابی این فیلم به جشنواره فیلم فجر غیرممکن شد. فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» نیز از سوی هیأت انتخاب جشنواره پذیرفته نشد. اما در ساخت «مردن در آب مطهر» از همان ابتدا حضور در جشنواره فیلم فجر را مد نظر داشتیم که خوشبختانه به این جشنواره راه پیدا کرد.

این کارگردان در پایان گفت: فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» قصه‌ای عاشقانه دارد و به نظر من می‌تواند برای مخاطبان جذاب و دیدنی باشد. عشق عنصر جذاب امروز زندگی بشر است و این مشخصه می‌تواند برای این فیلم بسیار مثبت باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز