آرش خوشخو:

اگر کرونا اجازه دهد «شنای پروانه» پرفروش می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۹۶۳۶
اگر کرونا اجازه دهد «شنای پروانه» پرفروش می‌شود
آرش خوشخو با اشاره به تعداد کم فیلم‌های پرفروش در بین آثار انتخاب شده برای اکران نوروز تأکید کرد که اگر شیوع ویروس کرونا از بین برود «شنای پروانه» اثر پرفروشی خواهد بود.

آرش خوشخو، منتقد سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: تجربه سال گذشته و شکست فیلم سینمایی «تختی» در اکران نوروزی موجب شد مسئولان اکران در انتخاب فیلم‌ها با احتیاط عمل کنند و از انتخاب‌ها مشخص است که دیگر تصمیم بر این نبوده که همه فیلم‌ها، آثاری پرفروش باشند.

خوشخو تصریح کرد: هر چند که گفته شده فیلم‌های اکران نوروز 99 بر اساس قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند اما مشخص است که اینگونه نیست و فیلم‌ها، انتخاب شده و به شکلی تعمدی آثار مدعی در گیشه تعدادشان کمتر از سال‌های گذشته است.

او افزود: اگر ویروس کرونا اجازه دهد فیلم سینمایی «شنای پروانه» قطعاً جزو آثار پر فروش سال آینده خواهد بود. همانطور که پیش‌تر گفتم اکران‌های نوروزی امسال نسبت به گذشته بسیار لاغرتر است و یک مخاطب حرفه‌ای سینما نهایتاً دو یا سه بار به سینما می‌رود در حالیکه سال‌های گذشته مخاطبان حرفه‌ای تا 5 بار می‌توانستند به سینما بروند. این وضعیت به نفع تهیه‌کننده‌ها و به ضرر سالن‌دارها است.

این منتقد در ادامه گفت: ما با پدیده‌ای در چند سال اخیر رو به رو هستیم که برخی تهیه‌کننده‌ها، سالن‌دار نیز هستند و در این شرایط اگر کمتر به انتخاب‌ها اعتراض وجود دارد حتماً شرایط ایده‌آل تصور می‌شود. انتخاب‌ها برای تهیه‌کننده‌ها بسیار خوب است ولی دوست‌داران سینما از این انتخاب رضایت نخواهند داشت.

خوشخو با اشاره به فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود در اکران عمومی با اقبال مخاطب روبرو شوند و پر فروش باشند بیشتر خارج از جشنواره بودند. اگر قرار بود برای نوروز همه فیلم‌ها پرفروش باشند به غیر از «خوب بد جلف: ارتش سری» فکر می‌کنم فیلم «روز صفر» نیز می‌توانست انتخاب مناسبی باشد که قطعاً برای مخاطبان ایرانی علاقه‌مند به سینمای اکشن اثر جذابی است. قطعاً برای فیلم «روز صفر» در اکران نوروزی اتفاق خوبی رخ می‌داد و البته چند فیلم دیگر هم هستند که به جشنواره فجر راه نیافته و فکر می‌کنم بتوانند با موفقیت در گیشه ظاهر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز