آقای رامبد جوان دست مریزاد، از تو بعید بود!

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۹:۴۴:۱۹
کد خبر: ۹۷۱۴۹۳
آقای رامبد جوان دست مریزاد، از تو بعید بود!
مجتبی احمدی؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

رامبد جوان کارگردان و مجری برنامه پرطرفدار «خندوانه» که البته سفرش به کانادا با هدف به دنیا آمدن فرزندش در این کشور با حواشی بسیاری همراه بود، روز گذشته از تولید فصل جدید برنامه «خندوانه» برای آینده خبر داد و افزود در حال حاضر برنامه ای برای ساخت فصل جدید «خندوانه» ندارد.

تصمیمی که نه تنها عجیب و دور از ذهن به نظر می رسد که از برخی زوایا حتی غیرقابل باور و از زاویه ماموریت های رسانه ای به خصوص شبکه نسیم که با هدف مفرح سازی فضای عمومی جامعه راه اندازی شده است غیرمنطقی تلقی می شود.

اگرچه در خبرها داشتیم که پیش از این رامید جوان برنامه اش را کلید زده و حتی تولیداتی هم برای فصل جدید برنامه «خندوانه» اتفاق افتاده است اما بدیهی است که در شرایط فعلی جامعه که اوضاع روحی و روانی مردم نیازمند ترمیم و هدایت به سمت آرامش است نیاز است تا برنامه هایی مثل «خندوانه»، «دورهمی» و ... در شبکه های مختلف سیما تولید تا ضمن پُر کردن اوقات فراغت مردم، دقایقی آنها را از استرس های روزمره جدا سازد.

با شناختی که از رامبد جوان به عنوان یک برنامه ساز دغدغه مند در حوزه آرامش و آسایش مردم سراغ داریم، توقع می رفت خود او پیشنهاد ساخت فصل جدید برنامه «خندوانه» را به مدیران شبکه نسیم داده و با انرژی و انگیزه ای چندبرابر در روزهایی که حضور امسال او به مراتب می تواند موثر تر از گذشته باشد، اقدام به برنامه سازی کند.

در شرایط فعلی نیاز است همه افراد جامعه با هر جایگاه و سواد و تخصصی نقش موثر خودشان را در گذر از این دوره خاص کشور بازی کنند به همان اندازه که نقش یک پزشک متخصص در این برهه از زمان مفید و موثر است، یک تصمیم مهم از سوی یک مدیر می تواند بر روند زندگی آحاد مردم موثر باشد از منِ فعال حوزه رسانه تا مجری تلویزیون، نویسنده تلویزیون، کارگردان و ... و به خصوص کمدین هایی در حد و اندازه های رامبد جوان می توانیم تاثیراتی شگرف بر حال عمومی جامعه بگذاریم و بی تردید کسی که می تواند با هنرش لحظاتی لبخند و لحظاتی کَندن از دغدغه های روز جامعه را به این مردم منتقل کند، شاید وظیفه ای خطیرتر از پزشکان و پرستارانی داشته باشد که در خط مقدم فاجعه کرونا فعال هستند.

مدیران تلویزیون امروز تمام داشته های رسانه ملی را شخم می زنند تا هرچه دارند یا ندارند بر روی آنتن ببرند و با کمترین محدودیت و ممیزی نقش و تاثیر رسانه را آن طور که می توانند به انجام برسانند و پُرواضح است در روزهایی که سینما، تئاتر  و تمام امکانات فرهنگی شهر در تعطیلی مطلق هستند تلویویون جدا از اطلاع رسانی باید بسته هایی از بهترین و جذاب ترین تولیدات رسانه ای اش را آماده آنتن کند.

چه اشکالی دارد مهران مدیری در اسفندماه 1398 تا پایان نوروز 1399 پخش هرشبی داشته باشد؟! یا دیگر برنامه های پرمخاطب از جمله سریال «پایتخت» و دیگر تولیدات طنز تلویزیون با پخش های چندباره به موقعیت فعلی تعادلی مفرح ببخشند تا رسانه هم در مقام یکی از اجزای این سرمایه اجتماعی با هدف مشترک آرامش بخشیدن و عبور از این گذر خاص مثل همیشه نقشی بی بدیل داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز