خطر ورشکستگی تئاتر نزدیک است!

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۷۲۱۸۹
خطر ورشکستگی تئاتر نزدیک است!
داود نامور مدیر عمارت نوفل لوشاتو با اشاره به خسارتی که تعطیلی برنامه‌های هنری به تماشاخانه‌های خصوصی وارد کرده، عنوان کرد در صورت تأمین نشدن هزینه‌ها، برخی از سالن‌ها ورشکست خواهند شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ داود نامور مدیر عمارت فرهنگی هنری نوفل لوشاتو درباره متضرر شدن این تماشاخانه به دلیل تعطیلی ضروری مراکز فرهنگی برای کنترل بیماری کرونا  گفت: سالن‌های نمایشی علاوه بر اینکه مسئولیت چند گروه را برعهده دارند، مسئولیت کارمندان نیز برعهده‌شان است و هزینه‌های جاری ملک، آب، برق، گاز و کرایه را هم باید پرداخت کنند که متأسفانه تعطیلی تماشاخانه‌ها ضرر زیادی را در این زمینه متوجه ما کرده است.

وی ادامه داد: این اتفاق باعث شده که عمارت نوفل لوشاتو ۳۰۰ میلیون تومان متضرر شود و جدای از این مساله، نمی‌دانیم سال آینده چه اتفاقی می‌افتد به همین دلیل نمی‌توانیم برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشیم. از طرف دیگر گروه‌های نمایشی بی‌اعتماد شده‌اند و اجرایشان را کنسل کرده‌اند و کارمندان مجموعه نیز از این وضعیت ناراضی هستند که همه این مسائل دست به دست هم داده و باعث نگرانی ما شده است. البته شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرده که خسارت مالی تماشاخانه‌ها را جبران می‌کند اما سازوکار این کمک‌ها هنوز مشخص نیست. تلاش ما این است که خودمان گروه‌ها را یا با پرداخت خسارت و یا با دادن اجرا در سال جدید، راضی کنیم اما وضعیت خودمان هنوز معلوم نیست.

نامور ادامه داد: اگر تا آخر فروردین ماه وضعیت به همین منوال باشد احتمال ورشکستگی تعدادی از تماشاخانه‌ها وجود دارد و این اتفاق برای ما هم دور از انتظار نیست. در حال حاضر بیش از ۱۸ کارمند ما بیکار و کافه و آموزشگاه نیز تعطیل شده‌اند و متسافانه نمی‌توانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم. واقعیت این است که اسفند، ماه برداشت ما برای عید است و هزینه‌ها و عیدی و حقوق کارمندان را از برداشت‌های این ماه پرداخت و در ادامه برای سال جدید و حضور نمایش‌های تازه برنامه‌ریزی می‌کردیم، ولی امسال هنوز نتوانسته‌ایم هیچ کدام از این کارها را عملی کنیم و تمرین گروه‌های مختلف و کلاس‌های آموزشی مجموعه نیز کنسل شده است، بنابراین هیچ درآمدی نداریم.

مدیر عمارت نوفل لوشاتو با اشاره به خطری که تماشاخانه‌های خصوصی را تهدید می‌کند، گفت: باید دید با این وضعیت، تماشاخانه‌های خصوصی تا سال آینده زنده می‌مانند یا از ادامه فعالیتشان باز خواهند ماند. نمی‌دانم قرار است از کجا، کی، چگونه و چقدر خسارت تماشاخانه‌های خصوصی جبران شود اما آقای کرمی قول داده که پیگیر خواهد بود تا از دولت خسارت را گرفته و به تماشاخانه‌ها تزریق کند.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: طبق جلسه‌ای که در هیأت مدیره صنف تماشاخانه‌های خصوصی داشتیم قرار بر این شد که هر تماشاخانه میزان خسارتی که دیده از قبیل اجاره ملک، حقوق‌ها و خسارت گروه‌ها را صورت جلسه کند تا میزان پرداختی به هر سالن مشخص باشد. به نظر می‌رسد پرداخت خسارت به تماشاخانه‌ها بیشتر از ۲ میلیارد تومان هزینه ندارد و امیدوارم دولت طی راه کاری این مبالغ را به سالن‌دارها پرداخت کند. بخش خصوصی دارد باری را از روی دوش دولت برمی‌دارد و در این بحران نیازمند کمک است. اگر این خسارت‌ها جبران نشود مطمئناً عده‌ای ترجیح می‌دهند سرمایه‌شان را در کار دیگری هزینه کنند تا اداره تماشاخانه خصوصی که بیشتر از نفع برایشان ضرر داشته است.

منبع: مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز