بازیگر هیولا «دوپینگ» می کند!

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۷۸۴۲۳
بازیگر هیولا «دوپینگ» می کند!
فرزین محدث با اشاره به اینکه دولت باید از لحاظ مالی از تماشاخانه های خصوصی حمایت کند، عنوان کرد در صورت تامین نشدن خسارت این سالن ها، سال آینده تئاتر با بحران زیادی روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ فرزین محدث بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون  درباره فعالیت های تازه اش عنوان کرد: امسال از اولین فروردین ماه با سریال «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی مهمان خانه های هموطنان خواهم بود. در حوزه تئاتر نیز قبل از معضل شیوع بیماری کرونا قرار بود برای سال جدید در ۲ اثر نمایشی حضور داشته باشم که با وضعیت پیش آمده به احتمال زیاد اجرای این نمایش ها به تعویق خواهد افتاد.

وی با انتقاد از افرادی که مخالف حمایت مالی دولت از تماشاخانه های خصوصی هستند، گفت: در سال‌های اخیر تعدادی تماشاخانه خصوصی فعالیت خود را در تئاتر آغاز کردند و توانستند در نهایت به نفع تئاتر عمل کرده و وظیفه فرهنگی را که به عهده دولت است و آن را عملی نمی‌کند، بر دوش بکشند. در حال حاضر و با بروز معضل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن های تئاتر این تماشاخانه ها نیازمند حمایت مالی از طرف دولت هستند چون در صورتی که این اتفاق رخ ندهد سال آینده تئاتر ایران با بحران زیادی روبرو خواهد شد.

بازیگر نمایش «استیو جابز» متذکر شد: در صورتی که دولت زیان مالی را که این تعطیلی اجباری به تماشاخانه ها وارد کرده، جبران نکند با افزایش درصد تماشاخانه ها از گروه های تئاتری روبرو هستیم چون به هر حال مدیران این سالن ها باید به هر شکلی که شده خسارتشان را جبران کنند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد گروه های نمایشی نیز برای جبران این افزایش درصد فروش و پرداخت هزینه سالن مجبور می شوند به استفاده از نورچشمی ها، بازیگران چهره و حتی فعالان فضای مجازی رو بیاورند و در این حالت است که تعداد بسیار زیادی از بازیگران حرفه ای تئاتر بیکار خواهند شد و حتی شاهد افزایش قیمت بلیت نمایش ها هم نیز خواهیم بود.

محدث ادامه داد: دوستانی که مخالف حمایت دولت از تماشاخانه های خصوصی هستند، دورنمایی برای وقایع آینده تئاتر نمی بینند چون این مساله به ضرر کل تئاتر تمام خواهد شد و دیگر جایی هم برای اعتراض باقی نمی ماند. خصوصی سازی در تئاتر ما مسیر درستی را طی نکرده است به همین دلیل تماشاخانه ها در این مقطع نیازمند کمک های دولتی هستند.

وی در پایان صحبت هایش اظهار کرد: در طول سال های گذشته هیچ تماشاخانه دولتی برای ارتقای فضای فرهنگی و هنری کشور ساخته نشده است و تنها شاهد راه اندازی پردیس تئاتر تهران در منطقه خاوران بوده ایم که شاهد هستید رونقی پیدا نکرده چون مکان های تئاتری باید در مرکز شهر باشند. در حال حاضر این تماشاخانه های خصوصی هستند که این بار را به دوش می کشند و با وجود انتقاداتی که به عملکرد این تماشاخانه ها دارم اما معتقدم که در این مقطع نیاز به حمایت دارند و می توان هزینه برگزاری یک دوره از جشنواره های مختلفی را که هرسال برگزار می شود، صرف کمک به تئاترها کرد.

منبع: مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز