با اجرای سعید توکلی و مهرناز فقیهی؛

رادیو ایران به دورترین ها در ایران سلام می کند

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۳۸:۲۸
کد خبر: ۹۷۹۵۹۲
تهیه کننده ویژه برنامه تحویل سال با اعلام این خبر گفت: در لحظه تحویل سال نو با دورترین ها در ایران، مرزبان ها،کشاورزها،دامدارها و پزشکان ارتباط گرفته و پیام آن ها را به گوش مردم می رسانیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین معصومی گفت: صحبت با خانواده پرستاران و پزشکان شهید مدافعان سلامت،گفتگوبا مادران شهید دفاع مقدس و  مدافعان سلامت،همچنین گفتگو بادکتر عبدالعظیم کریمی از دیگر بخش های این برنامه است.

وی ادامه داد: از  آنجاکه سال ۹۹ با شرایط ویژه ای مانند شهادت امام موسی کاظم (ع) شروع می‌شود، این برنامه متناسب با شرایط ویژه تدارک دیده شده است.

توجه به بهار، رعایت شئونات اسلامی و شهادت امام کاظم (ع)، تشویق مردم به مهربانی و توجه به پویش رادیو ایران با نام «آیین مهربانی» از رویکردهای برنامه «بهار مهربانی» است.

معصومی تصریح کرد:شهادت،جمعه،انتظار،امام زمان، شهید،مادر شهید،شهید مدافع حرم،شهید انقلاب ازسال ٥٧ تا ٩٨ شهید سلیمانی،امید،شعار سال، عزم ملی از کلید واژه هایی است که در برنامه شنیده می شود.

معصومی با اشاره به موضوع برنامه تحویل سال رادیو ایران گفت: سعی داریم با مثال ها و مصادیقی از  رهایی از اسارت های دنیوی صحبت کنیم.  رهایی از غرور، رهایی از قضاوت های نادرست، رهایی از خرافات رهایی از شایعه،رهایی از دروغ، رهایی از پرگویی( زیاده گویی)، رهایی از چاپلوسی ها، رهایی از بی تفاوتی ها،رهایی از ظلم پذیری  رهایی از زور گویی،رهایی از نامهربانی ها،رهایی از بخل و تنگ نظری، رهایی از فرصت سوزی ها و وقت کشی ها،رهایی از خشم،رهایی از خودکم بینی ها از دیگر ریز موضوعات این برنامه است.

مصومی ادامه داد: از شنوندگان می خواهیم که کینه را در نخستین ساعات سال نو  از دل هایشان پاک کنند این موضوع  که دیگر به کرونا ربطی ندارد.خیرخواهی،چشم هم چشمی، حلالیت طلبی ها،شکر گزاری ها،اینکه همیشه بعد از سختی ها آسانی هست از دیگر موضوعات مورد بحث توسط میهمانان حضوری و  تلفنی می باشد.

گزارش از مراکز استان ها،بیان آداب و رسوم نوروز و  مراسم سال تحویل مازندران،خوزستان،کردستان، سیستان از دیگر بخش های برنامه است.

معصومی تصریح کرد: همچنین دربخشی از برنامه با قرائت متن هایی احساسی از سراسر دنیا بدین مضمون که من از دیار فرزندتان از خراسان،من از دیار دخترتان از قم،من از دیار شیراز حرم فرزندتان

دلمان می خواست در کاظمین باشیم،پخش می شود و  به آن آقا متوسل شده و حاجت های خود را طلب می کنیم.

ضمن اینکه گزارشهای  مهدیه پهلوانی از بهشت زهرا و نوید دانشور پخش می شود.

وی افزود: در آیتم هایی ۵ دقیقه ای  موضوعات فرهنگی- هنری با گزارشگری تینامیرکریمی،اقتصادی-سیاسی سمیه رنجکش و ورزشی  آرزه پخش می شود.

معصومی در پایان گفت:  در بخشی با مردم این سوال را مطرح می کنیم اولین کاری که  در سال جدید بعد از اعلام رسمی شکست کرونا می کنند  چیست؟

مهدی طماسبی و الهام زرتاختی نمایش های این برنامه را بازی می کنند. 

«بهار مهربانی»ویژه تحویل سال رادیو ایران، از ساعت ۵تا ۹:۳۰صبح با کارشناس مجری دکتر محمود اکرامی پخش می شود.

نظر شما