شادمهر راستین:

فیلمیو و نماوا باید از فروشگاه به تولیدکننده تبدیل شوند!

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۸۵۰۸۰
فیلمیو و نماوا باید از فروشگاه به تولیدکننده تبدیل شوند!
شادمهر راستین نویسنده سینما و تلویزیون، تولید محتوا را راه بیرون آمدن فیلیمو و نماوا از بحران دانست و گفت: این شبکه های چندرسانه ای باید مانند نتفلیکس و... علاوه بر پخش، به تولید محتوا و آثار هم بپردازند تا به خودکفایی برسند و نیازمند آثار سینمایی و نمایش خانگی نباشند.

شادمهر راستین در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به عملکرد فیلیمو و نماوا گفت: مشکل بیشتر شرکت‌هایی که از طریق فضای مجازی، محتوای تصویری و صوتی به مردم ارائه می‌دهند این است بیشتر از اینکه در سرنوشت تولیدات تصویری تاثیرگذار باشند، محصولات آماده را بازنشر می‌کنند.

او ادامه داد: این رسانه‌ها بیشتر شبیه یک فروشگاه هستند تا یک شرکت چندرسانه‌ای که هم سیاست‌گذار باشد، هم تولید کند و هم بازنشر دهد. درنتیجه هر لحظه که تولید محتوا برای آنها متوقف شود به یک سایت عادی تبدیل می شوند. 

نویسنده فیلم «امروز» با تاکید بر لزوم تولید محتوا در شبکه های چندرسانه ای گفت: قطعا این شبکه ها باید از سودی که به دست می آورند روی تولید محتوا سرمایه گذاری کنند تا به خودکفایی برسند. اینکه فقط منتظر باشند تولیدات بقیه را به صورت فروشگاهی برای مردم نمایش دهند خطرناک است. این بحران نشان می‌دهد باید در سیاست‌های کلان خود تجدیدنظر کنند.

او افزود: راه حل هم این است که از فیلمنامه نویسان، فیلمسازان، تهیه کنندگان و... دعوت کنند تا بیشترین حجم کاری خود را روی تولید بگذارند.

راستین با اشاره نحوه عملکرد این رسانه ها در ایام نوروز بیان داشت: به نظر می‌رسد در ابتدا هدف این بوده که مردم از اینترنت و تبلیغات آنها استفاده کنند بنابراین هرچه داشتند فروختند تا بیشترین سود را به دست بیاورند. حتی یک بقالی سرکوچه می‌داند نباید هرچی را که دارد بفروشد چون مشتری را باید سال‌ها نگه داشت و با او ارتباط برقرار کرد و به نحوی سود امروز را به سرمایه آینده ترجیح نداد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز