واکنش سیروس مقدم به سکانس آخر پایتخت!

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۷:۰۲:۲۰
کد خبر: ۹۸۵۶۳۵
واکنش سیروس مقدم به سکانس آخر پایتخت!
سیروس مقدم کارگردان «پایتخت ۶» در برنامه نقد و تحلیل این سریال درباره سرنوشت قسمت پایانی و حواشی سکانس آخر توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کارگردان «پایتخت» درباره ساخت قسمت‌های پایانی این سریال توضیح داد: سکانس‌های پایانی فیلمنامه به ماجرای سفر بهتاش به تهران ارتباط دارد. همچنین باقی قصه خانوادگی نقی و بهبود در فضای شهری در این بخش ضبط خواهد شد. با توجه به شرایط کرونا، اولین روزی که شرایط عادی در کشور برقرار و فضای قرنطینه برداشته شود، ضبط قسمت‌های پایانی آغاز خواهد شد.‌ پایان سریال، دو قسمت ۸۰ دقیقه‌ای است که در مرحله پخش، چیزی حدود چهار قسمت می‌شود.

سیروس مقدم درباره حواشی سکانس آخر «پایتخت ۶» و مشابهت آن با فیلم «همسفر» توضیح داد: این سکانس نه اتفاق غیر قانونی است، نه غیر شرعی و نه خلاف عرف. یک زن و شوهرند سوار بر موتور و بین شان هم کیف قرار دارد. زاویه و دریچه‌ای که به آن نگاه کردیم طنازی است اما برداشت‌ها با تصور ما مغایرت داشت. ما در «پایتخت ۱» از فیلم جیمز باند برای ساخت یکی از سکانس‌ها تأثیر گرفتیم. در «پایتخت ۵» از موسیقی ترک ابراهیم تاتلیس استفاده کردیم. شوخی با برخی سوژه‌ها در تمام کارهای دنیا وجود دارد. حتی برای سکانس آزادی ارسطو هم از تم «قیصر» استفاده کردیم.

او در ادامه افزود: ما فکر کردیم می‌خواهند از ما تقدیر کنند که در این شرایط سریال طنز ساختیم و خنده بر لبان مردم آوردیم اما نمی‌دانستم قرار است توبیخ شویم! ده سال است «پایتخت» مردم را در شرایط مختلف پای تلویزیون می‌نشاند. ما داریم خدمت می‌کنیم نه خیانت!

مقدم همچنین در واکنش به برخی انتقادها نسبت به فیلمنامه فصل ششم با اشاره فقدان خشایار الوند، بیان کرد: از تاثیر خشایار الوند در «پایتخت» نمی‌توان گذشت. او یک پایه اصلی سریال بود. اما فکر و ایده اصلی قصه «پایتخت» را از همان ابتدا محسن تنابنده مطرح کرد. زنده یاد خشایار الوند از نیمه «پایتخت ۱» به کار اضافه شد. در «پایتخت۲» حضور نداشت. در فصل پنجم هم از سفر ترکیه اضافه شد. مسلما نمی‌توان ارزش‌های او را نادیده گرفت. خشایار الوند بعد از ده سال کاملا مسلط شده بود به لحن و جغرافیای «پایتخت». هر نویسنده‌ای بعد از او، طول می‌کشد به این مسائل برسد. خشایار الوند مدیوم تلویزیون را خیلی خوب می‌شناخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز