رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران:

کمپین های سلبریتی ها بیشتر شوآف است/به جای ماهی دادن دست مردم به آنها ماهیگیری یاد بدهیم!

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۰۶:۵۵:۰۰
کد خبر: ۹۸۶۸۷۱
کمپین های سلبریتی ها بیشتر شوآف است/به جای ماهی دادن دست مردم به آنها ماهیگیری یاد بدهیم!
مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران درباره کمپین های تشکیل شده توسط سلبریتی ها برای کمک به مردم گفت: به نظر من این اقدام سلبریتی ها بیشتر خودنمایی و شوآف است وگرنه کسی که بخواهد کمک کند اجازه نمی دهد کسی از این موضوع باخبر شود چه برسد به اینکه از این کار خود فیلم بگیرد و در فضای مجازی منتشر کند.

مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران، در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به کمپین هایی که این روزها سلبریتی ها برای کمک به مردم تشکیل می دهند، گفت: مهم ترین مسئله در کمک کردن به دیگران حفظ آبروی نیازمند است. ما از ابتدا این مشکل را با کمیته امداد هم داریم که چرا وقتی جهیزیه ای می دهد آن را پشت وانت می چرخاند؟! چرا لوازم التحریر که می دهد باید مارک خود را روی آن بزند؟ این مسئله از گذشته ادامه پیدا کرده تا الان که به فضای مجازی و اینستاگرام رسیده است.

او ادامه داد: به نظر من این اقدام سلبریتی ها بیشتر خودنمایی و شوآف است. انسان نیکوکار وقتی به دیگران کمک می کند نه تنها اجازه نمی دهد بقیه متوجه شوند حتی خود را به فرد نیازمند هم معرفی نمی کند تا آن فرد خود را مدیون او نداند و خجالت زده نشود.

اقلیما تصریح کرد: از آنجایی که سلبریتی ها چهره های آشنایی هستند، رسانه ها و مطبوعات به اقدام آنها می پردازند و درنهایت آنها بیشتر معروف شده و در بعضی مواقع پُست های متفاوتی می گیرند. بنابراین به عنوان یک آسیب شناس انجام این حرکات را مفید و به نفع جامعه نمی دانم.

او افزود: به نظر من این فعالیت ها جنبه تشویقی هم ندارد چون انسانی که وضعیت مالی خوبی داشته باشد و بخواهد کمک کند این کار را انجام می دهد و این روزها خداروشکر راه برای کمک کردن هم بسیار است اما فیلم گرفتن و منتشر کردن آن در فضای مجازی بیشتر خودنمایی است.

مصطفی اقلیما گفت: به طور کلی با یک وعده مواد غذایی دادن، 500 هزار تومان کمک کردن و ... مشکل هیچ کسی حل نمی شود. این وظیفه دولت و مسئولین است که خانواده های نیازمند را شناسایی کرده و مشکلات آنها را از ریشه برطرف کند. به عبارتی ما باید به جای ماهی دادن دست مردم به آنها ماهی گیری یاد بدهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز