مجید قناد:

تلویزیون در حوزه کودک باید به دهه ۶۰ برگردد!

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۸۹۰۴۰
تلویزیون در حوزه کودک باید به دهه ۶۰ برگردد!
مجید قناد مجری برنامه های کودک و نوجوان تلویزیون بر ساخت برنامه های کودک و سریال های مخصوص این ژانر تاکید کرد و گفت: کارشناسان برنامه ریز و مدیران گروه کودک تلویزیون باید به این قشر بیشتر توجه کنند و خوراکی را فراهم کنند که مرتبط با فرهنگ کشور ما باشد.

مجید قناد مجری برنامه های کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به وظیفه رسانه ملی برای تدارک دیدن برنامه های کودک در این روزها، گفت: در این شرایطی که مردم در خانه هستند بیشترین آسیب به کودکان وارد می شود. رسانه ملی در روزها وظیفه دارد با برنامه سازی و تدارک سریال هایی ویژه این گروه سنی به نیاز آنها پاسخ دهد تا کودکان و نوجوانان ما مجبور نشوند برای سرگرم شدند به ابزارهای ارتباطی نامناسبی مانند اینستاگرام، تلگرام و...  روی بیاورند.

او ادامه داد: مسلما بچه ها به تناسب سن شان نیاز به برنامه های متفاوتی دارند. این شرایط را هم باید در نظر گرفت که خردسالان امروز ما ذهن یک کودک را دارند و دیگر بچه های ما بچه های دهه 60 و 70 نیستند بنابراین باید به تناسب درک و فهم آنها برنامه سازی شود.

قناد تصریح کرد: در دهه 60  که کشور درگیر جنگ بود و مانند امروز مردم نمی تواسنتند با آرامش بیرون بروند، تلویزیون برنامه هایی را ساخت که هنوزهم در اذهان باقی مانده است.

او افزود:ما در حال حاضر حداقل 3 شبکه مخصوص کودک و نوجوان داریم که برنامه های آنها اصلا قابل مقایسه با برنامه های دهه 60 و70  نیست. دردو دهه گذشته برنامه هایی مانند خانه مادربزرگه، علی کوچولو، زی زی گولو و...روی آنتن می رفت که بزرگسالان هم مخاطب آن بودند و امروز هم حداقل شعرهای آنها روی زبان ها می چرخد.

این مجری اظهار داشت: کودکان آینده سازکشور ما هستند و قرار است در آینده در راس امور قرار بگیرند پس باید برنامه ریزان این حوزه با دقت و وسواس بسیاری برای آنها برنامه ریزی کنند تا خوراک فکر و اندیشه آنها فراهم شود و بتوانند خود را پرورش دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز