تهیه کننده سیما:

بازیگران تکراری نمی‌توانند ظرافت نقش را درک کنند/ حضور بازیگران ناشناخته اما کاربلد به خلق شخصیت‌‌های مد نظر نویسنده کمک می‌کند!

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۱۰۶۸
بازیگران تکراری نمی‌توانند ظرافت نقش را درک کنند/ حضور بازیگران ناشناخته اما کاربلد به خلق شخصیت‌‌های مد نظر نویسنده کمک می‌کند!
مجید مولایی از تهیه‌کنندگان باتجربه تلویزیون که سریال‌هایی چون «نابرده رنج»، «بانوی عمارت»، «مهمان‌خانه‌ای در برف» و «چرخ‌فلک» را با سعید سلطانی، علیرضا بذرافشان، عزیزالله حمیدنژاد و احسان عبدی‌پور را برای تلویزیون تهیه‌ کرده، معتقد است بازیگران آنقدر نقش‌های تکراری بازی کرده‌اند که با خصوصیات خودشان وارد سریال می‌شوند و نمی‌توانند ظرافت‌های نقش‌های جدید را درک و بازی کنند.

مجید مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درمورد موفقیت سریال‌های تلویزیونی گفت: «تجربه فعالیت در حوزه تهیه‌کنندگی سریال‌های تلویزیونی ثابت کرده است که پیش از هر چیز، یک سریال برای موفقیت نیاز به قصه درست با قدرت داستان‌گویی دارد. این موضوع از حضور بازیگران چهره مهم‌تر است و بازیگران به تنهایی نمی‌توانند سریال را جلو ببرند.»

این تهیه‌کننده معتقد است: «چند مدل بازیگر وجود دارند: «برخی از آنها دستمزدهای بالایی طلب می‌کنند، عده‌ای علاقه چندانی به حضور در تلویزیون ندارند و دسته آخر آنهایی هستند که آنقدر در نقش‌های تکراری حاضر شده‌اند و بازی کرده‌اند که بدون‌ توجه به نقشی که توسط نویسنده نوشته شده است، خصوصیات متوسط خودشان را وارد کار می‌کنند و توان تاراندن ذهنیت بیننده از نقش‌های پیشین خود را ندارند و تفاوتی بین نقش‌های‌شان به چشم نمی‌خورد و در تمام کارها یک تیپ ثابت شده‌اند.»

او در ادامه گفت: «به همین دلیل حضور بازیگران ناشناخته اما کاربلد می‌تواند به خلق شخصیت‌‌های مد نظر نویسنده کمک کند و مورد استقبال بیننده هم قرار بگیرد. این اتفاق در سریال «بانوی عمارت» هم رخ داد ما کمتر از چهره‌های کمتر تکرارشده استفاده کردیم.»

مولایی با اشاره به سریال «نون.خ» گفت: «این سریال، طنز است و شوخی با مناسبات اجتماعی موجب افزایش بیننده و محبوبیت آن شده است اما در مورد استفاده از بازیگران ناشناخته در این سریال، اتفاق خوبی رخ داده است که به شدت با آن موافقم.»

او با اشاره به دلیل انتخاب بازیگران تکراری گفت: «اصولا اهل ریسک نیستیم و دلیل انتخاب بازیگران تکراری اطمینان از خروجی متوسط کار است که تا حدودی خیال مدیران شبکه و تهیه‌کننده را راحت می‌کنند و ریسک استفاده از نابازیگر را به جان نمی‌خرند. از طرفی بازی گرفتن از نابازیگران کار سختی است.»

مجید مولایی در آخر گفت: «تجربه عید نوروز به ما نشان داد که استفاده از چهره‌های شناخته شده به تنهایی نمی‌تواند موجب استقبال از سریال بشود و دیگر دوران حضور بازیگران به عنوان مهم‌ترین فاکتور به‌سر آمده است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز