مجتبی بهزادیان:

بهتر است طرح سینما ماشین در شهرستان‌های فاقد سینما اجرایی شود/ ما به طرح‌هایی چون اکران آنلاین و سینما ماشین نیاز داریم

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۶۴۹۷
بهتر است طرح سینما ماشین در شهرستان‌های فاقد سینما اجرایی شود/ ما به طرح‌هایی چون اکران آنلاین و سینما ماشین نیاز داریم
مجتبی بهزادیان با استقبال و حمایت از طرح اکران آنلاین و سینما ماشین تأکید کرد که اجرای طرح سینما ماشین در شهرستان‌هایی که فاقد سینما هستند، بهتر از شهرهای بزرگی چون تهران است.

مجتبی بهزادیان، مدیر سینما فرهنگ، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سینمای ما به دلایل مختلف به طرح‌هایی مثل اکران آنلاین و سینما ماشین احتیاج دارد و من به شخصه هر طرحی که بتواند به رونق سینما و به نوعی به کمک سالن‌های سینما در جهت جلوگیری از ازدحام فیلم‌ها بیاید را مثبت می‌دانم.

بهزادیان خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم اکران فیلم سینمایی «خروج» در سینما ماشین برج میلاد به چه شکل و با چه کیفیتی صورت می‌گیرد ولی این سینما را قبلاً در کشورمان تجربه کرده‌ایم و بسیاری از مخاطبان شاید برای تنوع ترجیح دهند برخی مواقع برای دیدن فیلم به سینما ماشین بروند. ما محدودیت سالن داریم و به نظر من برای بهتر شدن وضعیت اکران و نمایش فیلم‌ها چاره‌ای جز استقبال از این طرح‌ها نداریم.

او افزود: به نظر من سینما ماشین در دوران پساکرونا نیز می‌تواند وجود داشته باشد اما فکر می‌کنم در شهرستان‌هایی که سینمایی وجود ندارد و امکان فیلم دیدن فراهم نیست این طرح بسیار بهتر است. به هر حال هر خانواده یک ماشین دارد و اعضای خانواده می‌توانند در فضای باز به دیدن فیلم بنشینند. در شهرهای بزرگی چون تهران و مشهد که پردیس‌های سینمایی خوب و باکیفیتی دارند شاید چندان لزوم وجود سینما ماشین احساس نشود. به نظرم بهتر است در دوران پساکرونا این طرح در شهرستان‌های بدون سینما اجرا شود.

مدیر سینما فرهنگ در ادامه اظهار داشت: ما به اجرای طرح اکران آنلاین در سینمای کشورمان نیاز داریم. در سینمای ایران تعداد سالن‌ها بسیار محدود است. ما به طور کل حدود 500 سالن در کشور داریم که همه آنها نیز در طول سال به طور کامل فعال نیستند. از طرفی تعداد تولیدات به نسبت سالن‌های سینما بسیار بیشتر است و همه فیلم‌ها نیز قابلیت اکران عمومی ندارند. تهیه‌کننده‌ها و کارگردانان همیشه انتظار دارند که فیلم‌شان اکران شود اما ما در سال گذشته فیلمی داشتیم که پس از دو هفته اکران در سینما فرهنگ حتی یک میلیون تومان نیز نفروخت و با توجه به هزینه‌های اکران، حقوق پرسنل و... برای سینماها نیز اکران این فیلم‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

او افزود: برای سینمای آنلاین باید به طور جدی ساز و کاری طراحی شود تا جلوی قاچاق فیلم‌ها گرفته شود و اتفاقی که برای فیلم «خروج» رخ داد را دیگر شاهد نباشیم. مطمئناً اگر این اتفاق رخ دهد ما در سال‌های آینده شاهد استقبال صاحبان آثار سینمایی از اکران آنلاین خواهیم بود. برای سینمای ایران امکان اکران 80 تا 90 فیلم در سال نیست و می‌بینیم حتی فیلم خوش ساختی چون «طلا» که در جشنواره فجر سال 97 با استقبال خوبی روبرو شد در این دو سال شرایط اکران برایش فراهم نشده و پس از دو سال به صورت آنلاین اکران می‌شود.

بهزادیان در پایان اظهار داشت: اکران آنلاین می‌تواند جلوی ازدحام فیلم‌ها در صف اکران را بگیرد. بارها شاهد بودیم که فیلم‌های سینمایی خوبی ساخته می‌شدند اما در زمان اکران موضوعشان واقعاً بیات شده بود. امیدوارم تمهیداتی برای جلوگیری از قاچاق فیلم‌ها در اکران آنلاین اندیشیده شود و شاهد ادامه اجرای دو طرح اکران آنلاین و سینما ماشین در دوران پساکرونا باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز