هر قصه در جای خود درست است؛

روایت زندگی لاکچری شاید برای ایجاد جذابیت باشد!

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۷۸۸۴
روایت زندگی لاکچری شاید برای ایجاد جذابیت باشد!
کارگردان مجموعه «ممنوعه»، که در شبکه نمایش خانگی منتشر شد، معتقد است می‌توان در هر شرایطی و برای هر طبقه‌ای از اجتماع قصه نوشت و جلوی دوربین برد، به شرطی که قصه درست و واقعی باشد.

امیر پورکیان کارگردانی که در شبکه نمایش خانگی فعالیت دارد و یکی از سریال‌های پرحاشیه این مدیوم را ساخته، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درمورد استفاده از آدم‌های مرفه در داستان‌های سریال‌های پخش خانگی گفت: «زمانی که همه‌چیز در خدمت محتوا باشد هیچ ایرادی در استفاده از بازیگران گران‌قیمت و رفتن سراغ طبقه مرفه اجتماع وجود ندارد و من موافق استفاده به‌جا از هر نوع زندگی در قصه‌ام هستم.»

او در ادامه گفت: «زمانی که هزینه بالا برود اما پیشرفتی در کیفیت کار به وجود نیاید، می‌توان ایراد گرفت و به کار انتقاد کرد.»

پورکیان درمورد این سوال که آیا ساخت سریال‌های گران خواست مخاطب است یا نه؛ گفت: «این فیلمساز است که سلیقه مخاطب را عوض می‌کند و به آن جهت می‌دهد. روایت قصه از هر طبقه جامعه تصمیمی است که فیلمساز می‌گیرد، مانند زمانی که فیلمسازی با روایت فقر مردم مخاطبان را همراه خودش می‌کند و فیلمش ماندگار می‌شود و حتی زمانی که فیلمسازی با روایت واقعی از مردم مرفه، اثری ماندگار خلق می‌کند. مهم این است که کار درست ساخته بشود و بتواند مخاطب را همراه خودش کند.»

این کارگردان درمورد سریال «ممنوعه» که کارگردانی آن را برعهده دارد هم گفت: «در سریال من آدم‌های بالای شهر حضور دارند و آدم‌های پایین‌ شهر هم هستند. به شخصه معتقدم مخاطب ما همه مردم هستند و نمی‌توان طبق سلیقه عده خاصی کار کرد. مخاطب سریال من فقط آدم‌های زعفرانیه نیستند چرا که آنها یک درصد جامعه هستند.»

امیر پورکیان در انتها به نکته دیگری هم اشاره کرد: «شاید بعضی از کارگردان‌ها تصاویری را نشان بدهند که برای آدم‌های طبقه متوسط رو به پایین جذابیت داشته باشد و منطق فیلمساز این باشد که به واسطه مسائل مالی برای آدم‌هایی که وضعیت مالی خیلی خوبی ندارند، جذابیت ایجاد کند.»/2

نظر شما
پرونده ویژه