چهره‌ها در هفته‌ای که گذشت؛

اتفاق جدید در زندگی مهران مدیری/تولد خالق درباره الی.../ دردسر جدید برای بهاره رهنما/ درخشش زیر خاکی در تلویزیون/ وداع با با خالق پیرمرد ودریا/ تنابنده فاش کرد!

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۹۹۸۲۵۴
اتفاق جدید در زندگی مهران مدیری/تولد خالق درباره الی.../ دردسر جدید برای بهاره رهنما/ درخشش زیر خاکی در تلویزیون/ وداع با با خالق پیرمرد ودریا/ تنابنده فاش کرد!
مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

هفته ای که گذشت تولد دو کارگردان تاثیر گذار در سینمای ایران را در 17 اردیبهشت پشت سر گذاشتیم. زاد روز اصغر فرهادی که امروز یکی از کارگردانان شهیر جهان محسوب می‌شود و سبک و سیاق کارش مورد تایید بسیاری از منتقدان و فیلمسازان معروف دنیا است. خالق درباره الی، متولد 1351و برنده ده‌ها جایزه از جشنواره های مطرح دنیا برای فیلم‌های چهار شنبه سوری، درباره الی، جدایی نادر از سیمین و ...بوده است.

 جالب اینکه در همین روز و در سال 1322علی رضا داوود نژاد نیز به دنیا آمده است که یکی از کارگردانان صاحب سبک ایرانی است که رئالیته جادویی او در سبک فیلم سازی با آثاری چون مصائب شیرین ،عاشقانه و... دیده میشود . اما در همین روز در گذشت ایرج قادری کارگردان و بازیگر فقید ایرانی را در تقویم داریم که برزخی ها ،تاراج ،می خواهم زنده بمانم در کارنامه کاری او دیده میشود .

ماجرای سیروان خسروی و بهاره رهنما به جاهای باریکی کشیده تا خانم بازیگر سینما تاتر و تلویزیون با حکم دادگاه وارد چالشی جدی شود . 

مصاحبه اینترنتی بنیامین بهادری با حواشی  بسیاری همراه شد اظهارات او در خصوص باز خوانی ترانه کودکانه حواشی جدیدی را برای او در فضای مجازی به همراه داشت.

مصاحبه محسن تنابنده با امید روحانی و گفته های وی درباره سریال پایتخت ،ماجرای سارا و نیکا،کنار گذاشتن سریال پایتخت بعد از نود عادل فردوسی پور از پر سر و صداترین اتفاقات رسانه ای در هفته گذشته بود . 

 در شب هایی که مخاطبان تلویزیون از دیگر تولیدات سیما رضایت چندانی ندارند سریال زیر خاکی که می رفت با حواشی پیش آمده به خاطر گوهر خیر اندیش از آنتن باز بماند با سعه صدر مدیران سیما روی آنتن شبکه یک رفت تا تنها سریالی باشد که این روزها پر سر و صدا می درخشد . این در حالی است که کماکان سریال سرباز شبکه 3 نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند و سریال بچه مهندس با لطف سابقه قبلی و خاطرات خوب دو فصل قبل تماشاگرخود را همچنان راضی نگه داشته است.

درخشش پژمان جمشیدی  با سریال "زیر خاکی" که این شب ها از شبکه یک  سیما پخش میشود  باعث شده  تا  این سریال مورد توجه منتقدان  قرار گیرد.

ماجرای اتو سینما یا ماشین سینما با استقبال مواجه شد تا مسِوولان سینما تصمیم به تمدید این سبک از نمایش فیلم که با منتقدان بسیاری هم همراه است بگیرند . 

در هفته گذشته خبر انتشار کتاب شعر مهران مدیری هم با استقبال طرفداران او مواجه شد.

"طلا" ساخته پرویز شهبازی در بالاترین قیمت عرضه میشود ودر هفته اول فروش آنلاین توانست به رکوردی مطلوب دست پیدا کند با گذشت چند روز قفل قاچااق این فیلم هم شکست تا خروج حاتمی کیا ،رامبد جوان و محمد شایسته هم از این ماجرا متضرر شوند.

 در هفته ای که گذشت "نجف دریا بندری" نویسنده و متجرم فرهیخته صاحب نام نیز در سن 91 سالگی درگذشت وی نجف دریابندری (زاده ۱ شهریور ۱۳۰۸ در آبادان) مترجم و نویسنده معاصر ایرانی بود. ترجمه برخی از آثار ارنست همینگوی، نظیر کتاب وداع با اسلحه از جمله شاهکارهای او است. سازمان میراث فرهنگی ایران، در سال ۱۳۹۶، آقای دریابندری را به عنوان گنجینه زنده بشری ثبت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز