ایوب آقاخانی کارگردان تئاتر؛

کتاب خوب زیاد خواندم/ سریال خوب زیاد دیدم/ مردم را به در خانه ماندن تشویق کردم/ پسرم بدون کتاب خواندن خوابش نمی‌برد/ مکتوباتی برای نگارش دومین رمانم دارم

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۹۰۶۷
کتاب خوب زیاد خواندم/ سریال خوب زیاد دیدم/ مردم را به در خانه ماندن تشویق کردم/ پسرم بدون کتاب خواندن خوابش نمی‌برد/ مکتوباتی برای نگارش دومین رمانم دارم
ایوب آقاخانی، کارگردان و نویسنده تئاتر، در لابه لای اسباب کشی و گفتگو با گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره فعالیت‌های هنری‌اش در روزهای کرونایی گفت: کتاب‌های خوب زیادی خواندم و فیلم و سریال‌های خوب زیاد دیدم عقب ماندگی‌ام را در این زمینه جبران کردم.

 ایوب آقاخانی، بازیگر و کارگردان تئاتر، در گفت‌وگو خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  که در جریان تعطیلات اجباری کرونایی در حال اسباب کشی است مثل همیشه با روی باز جوابگو بود و درباره فعالیت هایش در روزهای کرونایی و بسته بودن سالن های نمایش گفت: روزهای سختی برای همه ما رقم می خورد.این روزها کتاب های خوب زیادی خواندم و فیلم وسریال‌های خوب دیدم و عقب‌ماندگی‌ام را در این زمینه جبران کردم. در کنار اینها به زعم خودم یکسری کارهای فرهنگی هم برای مردم و تشویق آنان برای در خانه ماندن انجام دادم؛ کتاب صوتی «بلیز» نوشته استیفن کینگ را خواندم و به صورت رایگان از طریق کانال تلگرام گروه تئاتر «پوشه» در اختیار مردم گذاشتم که از اوایل نوروز هر روز ساعت 7 عصر بارگذاری می‌شود.

آقاخانی درباره آخرین فعالیت هنری اش درروزهای کرونایی گفت: در حال حاضر سریال رادیویی «شکوفه» را به سفارش رادیو تهران در اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو تولید کردیم که علاوه بر پخش از این شبکه رادیویی پخش آن در رادیو نمایش نیز آغاز شده است.

 این مدرس تئاتر ادامه داد:  قرنطینه کرونا باعث شد بیش از گذشته پسرم را درگیر کتاب‌خوانی کنم تا جاییکه حالا بدون کتاب نمی‌خوابد.  این اتفاق برای من دستاورد بزرگی است چون تمام عمر در دانشگاه تلاش کردم دانشجویانم را به این کار تشویق کنم. 

آقاخانی از طرح‌هایی برای نوشتن دومین کتاب رمانش خبر داد و تصریح کرد : بعد از انتشار اولین رمانم، «شقیقه‌های سفید» بسیاری از دوستان مرا به ادامه این کار تشویق کردند و این روزها مکتوباتی برای نگارش دومین رمانم دارم.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: یکی از سختی‌های همگیری کرونا در جامعه دوری از اعضای خانواده است که به نظرم به هیچ وجه نمیشود با این اتفاق کنار آمد. به نظرم تصور ادامه این شرایط وحشتناک است. این را هم در نظر داشته باشیم که خداوند نهاد بشر را طوری آفریده که به همه چیز عادت می‌کند ولی به هر حال همین که نمی‌توانم مادرم را که برایم عزیزترین است بغل کنم نشان می‌دهند که کرونا هزینه‌هایی نگران‌کننده‌ای برای بشر عاطفی رقم زده است.

آقا خانی که جزو  نخستین هنرمندانی بود که در پویش در خانه بمانیم عضویت داشت گفت: سه پروژه تئاتری برای سال 99 دارم که واقعا نمی دانم سر انجامش چه میشود.  

وی  افزایش ملاحظات بهداشتی در جامعه را به عنوان اتفاقی خوشایند  برشمرد و اظهار داشت : کم شدن دست دادن و روبوسی بی‌دلیل، اتفاق خوبی است. در کل کرونا تلنگرهای خیلی خوبی داشت و بعید است بعد از این دوران همان آدم  های قبلی شویم. امیدوارم سهمی درست از آن باقی بماند و آنچه باقی می‌ماند وسواس ذهنی و افسردگی برای افراد نباشد.//2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز