قیمت خودروهای مدرن در سنگاپور شما را سنگ می‌کند!

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۲۰۲
قیمت خودروهای مدرن در سنگاپور شما را سنگ می‌کند!
در سال 2021، سنگاپور دومین شهر گران قیمت جهان برای زندگی بود. همچنین این کشور گران ترین کشور جهان برای خرید خودرو است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، قیمت خودروها در سنگاپور به طور متوسط 5 برابر بیشتر از ایالات متحده است. جالب است که بدانید در سال 2021، سنگاپور دومین شهر گران قیمت جهان برای زندگی بود. همچنین این کشور گران ترین کشور جهان برای خرید خودرو است.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت محلی Value Champion، داشتن یک سدان متوسط در این کشور به طور متوسط حدود 125000 دلار سنگاپور (90430 دلار) هزینه دارد همچنین وب سایت محلی Budget Direct  گزارش می‌دهد که قیمت یک خودرو در سنگاپور به طور متوسط پنج برابر مبلغی است که در ایالات متحده به فروش می رسد.

هرچند هزینۀ شما برای خرید یک خودرو در سنگاپور محدود به پرداخت مبلغ پایۀ آن نیست، هزینه‌های اضافی دیگری نیز وجود دارد که شما برای داشتن خودرو در سنگاپور باید بپردازید از جمله این خرج‌های اضافی می‌توان به گواهی استحقاق (COE) اشاره کرد. گواهی استحقاق مجوزی است که بر اساس آن به افراد اجازه داده می‌شود برای مدت ده سال از یک وسیله نقلیه در سنگاپور استفاده کنند!. طبق گفته اداره حمل و نقل زمینی این کشور از ژوئن 2022، میانگین هزینه مورد نیاز جهت دریافت گواهی COE برای یک خودرو با قیمت پایه، 74هزار دلار سنگاپور (53407 دلار) است!

خودروها در سنگاپور مشمول مالیات غیر مستقیم، مالیات کالا، خدمات، هزینه ثبت نام اضافی و ... نیز هستند که بسته به میزان ایجاد آلودگی آن‌ها متغییر است.

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر طی گزارشی به مقایسه قیمتی میان 5 خودرو محبوب و مشابه در ایالات متحده و سنگاپور پرداخته است.

تسلا مدل 3

تسلا مدل 3

قیمت در آمریکا: 59,490 دلار

قیمت در سنگاپور: 114,455 دلار سنگاپور (82,604 دلار)، بدون COE

برخلاف اکثر خودروسازان در سنگاپور، تسلا COE را در قیمت های خود لحاظ نمی‌کند اما زمان ثبت نام به خریدار پیشنهاد می‌دهد که گواهی استحقاق را نیز دریافت کنند. 

خودروهای عرضه شده در آمریکای شمالی در کالیفرنیا و آستین تگزاس تولید می شوند. در سنگاپور، خودروها از کارخانه های خارج از کشور تسلا در سراسر آسیا به این کشور وارد می‌شوند.

2. تویوتا کرولا استاندارد

توتیا

قیمت آمریکا: 20,425 دلار

قیمت در سنگاپور: 134,888 دلار سنگاپور (97,369 دلار)

تویوتا پرفروش ترین خودروساز در آمریکا و سنگاپور است اما قیمت عرضۀ محصولات این شرکت معمولاً در سنگاپور چهار برابر گران تر از آمریکا است.

3. آئودی A8

آئودی

قیمت در آمریکا: 86500 دلار

قیمت در سنگاپور: 516777 دلار سنگاپور (373033 دلار)

قیمت خودروی پرچمدار آئودی در سنگاپور چهار برابر بیشتر از ایالات متحده است اما به نظر نمی‌رسد قیمت‌های بالا خریداران سنگاپوری را منصرف کند، این سازنده خودروهای لوکس آلمانی، رتبۀ هفتم در میان خودروسازان معروف دنیا را میان مردم سنگاپور دارد.

4. هوندا اودیسه (8 نفره)

هوندا

قیمت در آمریکا: 37340 دلار

قیمت در سنگاپور: 226999 دلار سنگاپور (163801 دلار)

اودیسه پرفروش‌ترین مینی‌ون در ایالات متحده در سال 2021 بود. هوندا همچنین در سنگاپور پرفروش‌ترین برند است، این برند چهارمین برند محبوب خودروهای مورد تقاضا در سنگاپور بود. نکتۀ جالب اما شکاف قیمتی عمیق میان هزینۀ تمام شدۀ مشتری برای خرید خودروهای هوندا در آمریکا و سنگاپور است.

5. AMG E53 (مرسدس بنز)

بنز

قیمت در آمریکا: 75000 دلار
قیمت در سنگاپور: 510,888 دلار سنگاپور (368,652 دلار)
خودروساز لوکس و مشهور آلمانی سومین نشان تجاری محبوب مردم سنگاپور از نظر فروش در سال گذشتۀ میلادی محسوب می‌شود، در آمریکا نیز مرسدس بنز بعد از تسلا رتبۀ دوم محبوبیت در میان مردم را در میان خودروهای لوکس دارد. 

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

 

نظر شما