ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ایلام به ۹۵ درصد خواهد رسید

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۰۸:۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۳۴۹۸۷۵
ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ایلام به ۹۵ درصد خواهد رسید
تا سه ماه آینده با اجرای پروژه‌های در دست اقدام شامل اجرای ۹ سایت ۴G این آمار به ۹۵ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت : برنامه ریزی لازم برای اتصال ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات تا نیمه اول ۱۴۰۲ صورت گرفته و ابلاغ اعتبار به اپراتورها نیز انجام شده است.
وی افزود: به منظور حمایت از طرح های حوزه فاوا تعداد ۵۵ طرح توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت و مبلغ ۵۱ میلیارد ریال اعتبار با اشتغالزایی ۱۰۱ نفر با تأیید سامانه کارا پرداخت شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین ۶ طرح از محل بند الف تبصره ۱۸ سامانه نوآفرین با اشتغالزایی ۳۰ نفر و اعتباری افزون بر ۵۸ میلیارد ریال در دست اقدام است.
بیرامی با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ شاخص های توسعه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان شاخص IDI استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است، یادآور شد: در چنـد سـال اخیر به لطف اربـعین اباعبدالله الحسین(ع) توانسته ایم توسعه ICT استان را شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده شاهد رشد هرچه بیشتر خدمات ارتباطی در استان تا یک سال آینده و رفع نقاط کور پوشش تلفن همراه در حدود ۱۰ درصد جاده های اصلی و روستاهای استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز