متروی فرسوده نیویورک بازسازی می‌شود؟

۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۱۲۷
متروی فرسوده نیویورک بازسازی می‌شود؟
اداره مترو نیویورک (آزمایشگاه فناوری ترانزیت) چهار شرکت را برای اجرای پروژه مدرن سازی ارتباطی خطوط متروی این شهر انتحاب کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، چهار شرکت توسط آزمایشگاه فناوری ترانزیت در شهر نیویورک برای استقرار و آزمایش فناوری‌های نوین ارتباطی و سیگنالینگ قطار انتخاب شدند، چرا که مدیران اداره حمل و نقل شهری نیویورک علاقه دارند که زیرساخت های این شهر مدرن‌سازی شوند.

فناوری‌های ارتباطی جدید، هوش مصنوعی و سنجش از دور، همگی توسط اداره حمل‌ونقل شهری نیویورک (MTA) مورد بررسی قرار می‌گیرند به همین‌ جهت چهار شرکت برای استقرار فناوری‌های نسل بعدی خود در یکی از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین شبکه‌های مترو در آمریکا به عنوان بخشی از چالش سیگنالینگ توسط آزمایشگاه فناوری ترانزیت انتخاب شده‌اند.

Luminar از فناوری تشخیص نور دوربرد و برد (lidar) همراه با نرم افزار ادراک ایجاد شده توسط Seoul Robotics برای موقعیت بهتر قطارها در زیر زمین و تشخیص اشیاء در مسیر استفاده خواهد کرد.

اوستر، شرکت دیگری که برای آزمایش فناوری خود در شهر نیویورک انتخاب شده است، همچنین از لیدار برای ایجاد یک نقشه سه بعدی با وضوح بالا از تونل های مترو از جمله زیرساخت های راه آهن استفاده خواهد کرد. Ouster با Lux Modus، یک شرکت فناوری نقشه برداری لیدار، شریک خواهد شد. این مشارکت داده ها را برای شناسایی آسیب های ساختاری، اجسام خارجی در مسیرها و تخریب زیرساخت ها پردازش می کند.

شاپیرو یکی از مدیران این برنامه به govtech گفت: «با استفاده از فناوری دیجیتال، خطر انسانی و عملیاتی مرتبط با تکنیک‌های فعلی بازرسی راه‌آهن را می‌توان تا حد زیادی کاهش داد و افزود که این فناوری به کاهش زمان‌های خرابی ناشی از تعمیر و نگهداری کمک می‌کند و ایمنی کارگران را بهبود می‌بخشد و در عین حال یک رکورد بصری و دیجیتالی جامع از وضعیت مسیر ارائه می‌کند. این فناوری در صنایع خودروسازی، رباتیک، صنعتی و زیرساخت های هوشمند نیز استفاده می شود.

وی افزود: «به طور خاص، در زیرساخت‌های هوشمند، لیدار ما در ده‌ها سیستم حمل‌ونقل هوشمند در ایالات متحده و سراسر جهان برای نظارت بر ترافیک و تجزیه و تحلیل برای بهبود سیگنال‌دهی و ایمنی جاده‌ها قرار دارد. در برخی از شلوغ‌ترین بخش‌های مترو شهر نیویورک، زیرساخت سیگنال‌دهی به دهه 1930 باز می‌گردد. مقامات اداره حمل و نقل این شهر معتقدند علیرغم اینکه هنوز کار می‌کنند اما قدیمی است و با سیستم های سیگنالینگ مدرن ارتباطی ندارد. مقامات MTA می گویند که این تجهیزات دیگر توسط صنعت راه آهن پشتیبانی نمی‌شود.

شرکت آلستوم که اجرای بخشی از برنامه نوین‌سازی مترو نیویورک را بر عهده دارد، فناوری‌های نوین ارتباطات خود را برای بهبود ارتباط بین قطارها در حین حرکت در سیستم ریلی به کار خواهد گرفت و به طور کلی به قطارهای بیشتری اجازه می‌دهد تا در شبکه تردد کنند.

سیستم‌های 4AI از هوش مصنوعی برای شناسایی اشیاء در مسیر و تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند، استفاده خواهد کرد. این شرکت ها آزمایش خود را در ژانویه 2022 آغاز کردند و در پایان تابستان نتایج اولیه کار خود را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز