دولت مردان سابق آمریکا به جنگ دیجیتال با چین می‌روند

۱۴۰۱/۰۴/۲۷ - ۲۲:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۸۸۸
دولت مردان سابق آمریکا به جنگ دیجیتال با چین می‌روند
سیاستمداران سابق آمریکا با تشکیل صندوق غیرانتفاعی Anew قصد دارند تا مزیت سرمایه‌گذاری و فعالیت در امریکا را برای مشاغل ICT حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، همزمان با رشد نگرانی‌ها دربارۀ اینکه آمریکا بازار صنایع دیجیتال و فناوری‌های نوین را به چین واگذار کند، گروهی از سیاستمداران سابق این کشور با تشکیل صندوق غیرانتفاعی Anew قصد دارند تا مزیت سرمایه‌گذاری و فعالیت در امریکا را برای این مشاغل حفظ کنند.

صندوق مرزی آمریکا یک صندوق غیرانتفاعی «فناوری عمیق» است که تلاش می‌کند تا سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری مجدد در آمریکا ترغیب کند، تمرکز این صندوق بر حمایت از صنایع مرتبط با میکروالکترونیک، هوش مصنوعی، 5G ،6G و تولید پیشرفته است. مدیران این صندوق در اطلاعیۀ تشکیل آن عنوان می‌کنند که انجام این کار یک مزیت استراتژیک برای آمریکا، متحدانش و افزایش رفاه برای مردم آمریکا است که پتانسیل ایجاد سود سرشار را نیز دارد.

اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های آمریکا نشان می‌دهد که علیرغم شفاف نبودن سرمایۀ فعلی این صندوق، آن‌ها در حال حاضر از حمایت اریک اشمیت، مدیرعامل گوگل و پیتر تیل، بنیانگذار PayPal برخوردار هستند. مدیران این صندوق مدعی هستند که بودجه دولتی دریافت نکرده‌اند و غیر انتفاعی بودن آن نیز مانع دخالت حامیان مالی صندوق در سرمایه گذاری‌ها یا فعالیت های روزمره آن خواهد شد، در عین حال بنیان‌گذاران این صندوق اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا برای سرمایه‌گذاری از دولت ها، نیکوکاران و سرمایه گذاران خطرپذیر دعوت کنند.

هیئت مدیره این صندوق از مقامات بلندپایه دولتی سابق آمریکا از جمله اش.کارتر وزیر دفاع سابق و اچ.آر.مک مستر مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید تشکیل شده است.

انتهای پیام/

 

خبرنگار:زهرا وجدانی

نظر شما