پیش‌بینی بازار سهام دیجیتال در روزهای آینده

۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - ۰۲:۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۲۵۸۴
پیش‌بینی بازار سهام دیجیتال در روزهای آینده
امسال سیلیکون ولی قطعا شرایط گذشته را ندارد، بسیاری از شرکت های در حال رشد حوزۀ فناوری متحمل افت شدید قیمت سهام خود شده‌اند. این صنعت همچنین شاهد افزایش اخراج‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، امسال سیلیکون ولی قطعا شرایط گذشته را ندارد، بسیاری از شرکت های در حال رشد حوزۀ فناوری متحمل افت شدید قیمت سهام خود شده‌اند. این صنعت همچنین شاهد افزایش اخراج‌ها بوده است.

نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از این موضوع داشت که این شرایط چقدر ادامه خواهد داشت، صورت‌های مالی سه ماهه دوم شرکت‌ها که اخیراً منتشر شده تا حدی اوضاع را روشن کرده است اما هنوز پیش‌بینی دقیقی از آینده وجود ندارد، بدون شک، اقدامات نوآورانۀ زیادی در بخش فناوری ادامه خواهد داشت، در این گزارش برخی از اخبار برای علاقه‌مندان بازارهای مالی منتشر می‌شود.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند آمازون و انویدیا در حال تقسیم شرکت خود به بخش‌های کوچکتر هستند، تسلا نیز قصد مشابهی برای این کار دارد، آن‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند با پایین آوردن قیمت سهام، سهامداران بیشتری را برای مشارکت در خرید سهام خود تشویق کنند؛ چرا که بازارهای مالی به طور کلی طی روزهای اخیر روند نزولی را تجربه کرده‌اند با این وجود آلفابت (شرکت مادر گوگل) کار زیادی برای تقسیم سهام خود به واحدهای کوچکتر انجام نداده است. قیمت سهام گوگل در روزهای اخیر بدون تغییر معامله می‌شود از طرفی به نظر می‌رسد سرمایه گذاران زیادی برای تصمیم‌گیری درخصوص رفتار خود، در انتظار انتشار گزارش‌های مالی مرتبط با سود شرکت‌ها در سه ماهۀ دوم سال جاری طی هفتۀ جاری هستند.

آیندۀ سهام شرکت‌های بزرگ فناوری در سه ماهۀ دوم مالی سال جاری

روز دوشنبه پس از بسته شدن، IBM (بورس آمریکا) شرکت‌های زیادی درآمدهای فصلی خود را گزارش خواهند داد، بر اساس گزارش‌های منتشر شده روز سه شنبه قرار است که شرکت نتفلیکس (NFLX) گزارش مالی سه ماهۀ دوم خود را منتشر کند. پیش از این، وال استریت برآوردهای خود دربارۀ سود شرکت‌ را کاهش داده است؛ چرا که نگرانی‌های زیادی در مورد رقابت، اشتراک‌گذاری رمز عبور برای استفادۀ مشترک از محتوا، رشد کند کاربران و هزینه‌های محتوای اصلی دربارۀ نتفلیکس وجود دارد.

قرار است در ادامۀ این روند تسلا روز چهارشنبه صورت‌های مالی سه ماهۀ دوم خود را منتشر کند. این شرکت بر اثر مشکلات به وجود آمده در پی قرنطینه‌های شدید کرونا در چین و رشد تورم در آلمان و تگزاس با چالش‌های زیادی مواجه شده است. ایلان ماسک نیز در مورد آیندۀ اقتصاد جهان ابراز نگرانی کرده است. ماه گذشته میلادی بود که وی طی اظهار نظری عنوان کرده بود؛ "احساس فوق العاده بد" در مورد آن دارد.

با وجود همه اینها، امانوئل روسنر، تحلیلگر دویچه بانک فکر می کند که  اکنون زمان مناسبی برای خرید سهام شرکت تسلا است. وی اعتقاد دارد که امروز می‌توان انتظار یک حرکت صعودی بزرگ در کوتاه مدت از سهام تسلا داشت. بازگشت کریپتو

سرفصل های چند هفته گذشته دربارۀ این بازار افتضاح بوده است به خصوص بعد از آن که دادگاهی در جزایر ویرجین بریتانیا دستور انحلال صندوق سرمایه گذاری رمزارز Three Arrows Capital را صادر کرد. مدتی بعد نیز اخباری دربارۀ ورشکستگی وام دهندگان رمزارز Celsius Network و Voyager Digital در رسانه‌ها به گوش رسید که اصلاً برای سرمایه‌گذاران خوب نبود.

علیرغم همۀ این‌ها اما می‌توان ادعا کرد که بازار کریپتو توانسته تا حدی خود را نسبت به شرایط جدید وفق دهد،  البته ترس از سرایت شرایط منفی به این بازار بسیار نگران کننده است، هرچند که طی هفته گذشته بیت کوین از 19000 دلار به 22400 دلار افزایش یافت، این روند صعودی به دیگر شرکت‌های ارز دیجیتال مانند کوین‌بیس نیز تسری یافت اما نمی‌توان استمرار این شرایط را تضمین کرد به هرصورت باید منتظر ماند و دید که در آینده چه مسیره طی خواهد شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهراوجدانی

 

 

 

 

 

منبع: barrons

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز